Hoveddata:
Akselrækkefølge: |
1A/2A' |
Byggested: |
Triangel |
Byggenummer: |
se
nedenfor |
Byggeår: |
1928-?? |
Bygget
antal: |
?? |
Nummerserie: |
se nedenfor |
-: |
- |
-: |
- |
Særlige
kendetegn:
* oprindelig leveret med 6-cylindret Continental benzinmotor på 100 HK - senere udskiftet med latbildieselmo-tor af forskellige fabrikater - dog pri-mært Scania eller Leyland. ** Frichs 8-Cyl. Diesel 8115CC - 160 HK/2.000 o/min.
|
|
Hoveddata
(fortsat):
Motorfabrikat: |
Scania Vabis /Leyland* 6- Cyl. |
Motortype: |
D622/EO.600* |
Transmission: |
mekanisk |
Max. effekt: |
125-150
HK |
Ved: |
2.000/1.800 o/min. |
Max. Acceleration: |
?? m/s² |
Maksimalhastighed: |
60/70
km/t |
Bremsesystem: |
trykluftbremse |
Vognkasse: |
træ |
Længde
over puffer: |
11.100-12.160
mm |
Bredde: |
-
mm |
Højde: |
-
mm |
Akselafstand 1: |
1.600
mm |
Akselafstand 2: |
5.200-5.800
mm |
Ventilation: |
- |
Gulvhøjde: |
??
mm |
Tjenestevægt: |
14.000 - 18.000/ 23.000
kg |
Siddepladser: |
33-37
stk. |
Rejsegodsrum: |
??
kvm |
Sikkerhedssystem: |
- |
Max toglængde: |
?? vogne
|
Historie: ¹ - ombygget 1964 af GDS til motor-trolje. Monteret med hydraulisk kran ² - 1929-69: FFJ M1205. ³ - 1929-67: HV M12/LM117 - HO LM416. º - 1932-67: HOJ M2/LM415. º¹ - 1927-43/37: DSB Me 31+33. º² - 1932-61: NPMB M7. º³ - 1928-56: DSB Mf66/MF624/MC655.
|