Færgerute(r)
og operatør:
København - Malmö (Flyvebådene)
DS Öresund, Malmö, Sverige
Hjemsted: Malmö
Kaldesignal: -
73.2181.7
Hoveddata:
Længde
over
alt: |
29,01
m |
Length
p p: |
m |
Bredde: |
6,11
m |
-
(over
bæreplaner): |
10,22
m |
Dybgang: |
(3,50)1,50*
m |
Bruttoregistertons: |
121
t |
Nettoregistertons: |
62
t |
TDW: |
14
t |
*
ved fuld hastighed
Passagerpladser
m.m.:
Restaurant: |
pl. |
Cafeteria: |
pl. |
Dækspladser:
|
pl. |
Passagerpladser ialt: |
140 pl. |
|
|
Konstruktionsværft:
Contiere
Navale L. Rodriquez,
Messina, Italien
(#161)
Byggeår: |
1973 |
Køl
lagt: |
- |
Søsat: |
- |
Prøvetur: |
- |
Leveret
til
ejer: |
1973 |
Indsat: |
1973 |
Ombygningsår: |
- |
Sidste
tur: |
1987 |
Ophugget: |
- |
Levetid: |
- år |
Hoveddata (fortsat):
Hovedmaskineri:
2 x
MTU
12V
493
TY71
diesel. |
2.014
kW |
Max.
hastighed: |
knob |
Servicefart: |
34
knob |
Max.
passagerer: |
140 |
Andre
navne/ejere:
Viggen: |
1973-1987 |
Rapido
de Ibiza: |
1987-19?? |
Miggon: |
19??
- |
: |
- |
Historie:
Leveret som HSC VIGGEN i 1973 til
Svenska Rederi AB
Öresund, Malmö.
1973: Indsat på
ruten mellem Havnegade
og Malmø
Centrum. 1977:
Overført
til Ab Sundfart,
Malmö.
1980:
Overført
til Scandinavian
Ferry Line, Helsingborg.
1985:
Overført
til Svenska Rederi
Ab Öresund,
Malmö. 1987:
Solgt til Shotley
Mercantile Co, Ltd,
Panama. Omdøbt
til RAPIDO
DE IBIZA. 19??:
Omdøbt til
MIGGON.
|