GT-Linien    

    

 

foto:  ©  fotografen ubekendt (postkort)  ©

        M/F Travemünde

Færgerute(r) og operatør:
Gedser - Travemünde
Moltzau Line A/S, Gedser
Hjemsted: Gedser

Kaldesignal: OZKK - 64.1122.5

Hoveddata: 

Længde over alt:

93,22 m

Length p p:

m

Bredde:

16,21 m

Dybgang:

4,17 m

Bruttotonnage:

2.498 rt

Nettotonnage:

1.231 rt

TDW:

503 t


Lastekapacitet:
 

Frihøjde hoveddæk:

m

Frihøjde hængedæk:

- m

Sporantal:

0

Sporlængde:

0 m

antal jernbaneenheder:

0 gsv.

Bil kapacitet:

ca. 125 biler


Passagerpladser m.m.:

Restaurant:

pl.

Cafeteria:

pl.

Hall lounge:

pl.

Dækspladser:

pl.

 

pl.

Køjepladser:

72 pl.

Passagerpladser ialt:

1.000 pl.

 

 

 

Konstruktionsværft:
O&K Lübecker Machinenbau, BRD (#596)

Byggeår:

1964

Køl lagt:

-

Søsat:

20-02-1964

Prøvetur:

-

Leveret til ejer:

28-05-1964

Indsat:

29-05-1964

Ombygningsår:

-

Sidste tur:

1970

Ophugget:

-

Levetid:

- år


Hoveddata (fortsat):

Hovedmaskineri: 4 x MVM TRH345A 8-Cyl.

8.000 HK

Max. hastighed:

19 knob

Servicefart:

18½ knob

Max. passagerer:

1.000


Ramper/Porte: 

Bovportens bredde:

m

Agterportens bredde:

 m


Andre navne/ejere: 

Trawemünde:

1964-1970

Europafärjan II:

1970-1976

Corsica Nova:

1976-1988

Girne Sultani:

1988-1990

Apollonia II:

1990 -

:

-


Historie:
Leveret som M/F TRAWEMÜNDE den 28. maj 1964 til Moltzau Line A/S, Gedser, Danmark.
29-05-1964: Indsat på ruten Gedser - Travemünde.
18-11 - 07-12-1968: Udchartret til Burns & Laird Line (Coast Lines) Ltd, Glas- gow, Skotland. Indsat på ruten Ardrossan - Belfast.
08-12-1968: Atter indsat på ruten Gedser – Travemünde.
20-11 - 19-12-1969: Udchartret til Å- landsfärjan Ab, Mariehamn, Finland. Indsat i Viking Lines trafik Kapellskär - Mariehamn - Nådendal.
20-12-1969: Atter indsat på ruten Gedser – Travemünde.
03-1970: Udchartret til Lion Ferry Ab, Halmstad. Indsat på ruten Grenå - Varberg under de ordinære færgers værftseftersyn.
03-1970: Udchartret til Stena Line AB.
10-1970: Solgt til Lion Ferry AB, Halmstad.
09-10-1970: Overtaget i Nakskov. Omdøbt til "
Europafärjan II". Indsat på ruten Grenå - Varberg.
08-1974 - 07-03-1976: Oplagt som beboelsesskib i Stavanger, Norge. Senere flyttet til Hillevåg, Norge.
03-1976: Solgt til Tourship Co S.A. Pa- nama. Omdøbt til "
Corsica Nova".
1976: Indsat i Corsica Ferries trafik på ruten San Remo - Genua - Livorno - Bastia - Calvi - Livorno - Bastia.  
21-05 - 03-09-1983: Indsat på ruten Bonifacio - Palau.
1985: Oplagt i La Spezia.
1988: Solgt til Wallem Shipmanage- ment Ltd. Panama. Omdøbt til "
Girne Sultani". Indsat for Fergun Shipping Co, Mersin, Tyrkiet.
1990: Solgt til Mariana Worldwide Holding S.A., Panama. Omdøbt til "
Apollonia".
1990: Solgt til Halifax Shipping SA, Panama. (Hellenic Mediterranen Ltd, Piræus, Grækenland). Omdøbt til "
Apollonia II". Indsat på ruten Patras - Brindisi.
1991: Indsat på ruten Igoumenitsa - Brindisi.
12-1991: Registreret for Silkeway Mari- ne Ltd., Limassol, Cypern. Indsat på ruten Brindisi - Paxos - Korfu - Igou- menitsa - Kefalonia - Patras.
1997: Udchartret til Pastel Holding, Panama, Indsat på ruten Trebisonda - Sochi.
10-1997: Solgt til Sari Denzcilik, Tyrkiet.

search this site the web

search engine by freefind