Færgerute(r)
og operatør:
Div charterkontrakter.
AB DFDS Lisco, Klaipeda, Litauen
Hjemsted:
Klaipeda
Kaldesignal: LYOZ - 74.1138.7
Hoveddata:
Længde
over
alt: |
167,50 m |
Length
p p: |
155,60 m |
Bredde: |
21,00 m |
Dybgang: |
7,00 m |
Bruttotonnage: |
12.494 t |
Nettotonnage: |
3.748 t |
Dwt: |
10.300 t |
Lastekapacitet:
Frihøjde
hoveddæk: |
m |
Frihøjde
hængedæk: |
-
m |
Sporantal: |
0 |
Sporlængde: |
0
m |
Lastkapacitet: |
1.724 m |
Bil
kapacitet: |
?? biler |
Passagerpladser
m.m.:
Restaurant: |
pl. |
Cafeteria: |
pl. |
Hall
lounge: |
pl. |
Dækspladser: |
pl. |
|
pl. |
Køjepladser
ialt: |
12 pl. |
Passagerpladser
ialt: |
12 pl. |

Forhistorie: Leveret som M/S BALDUIN i 1975 til Fred. Olsen Line, Oslo,
Norge. 1975: Indsat i trafik mellem Norge og
Europa. 1978: Udchartret til Tor Line. 1980: Forlænget ved Frederikshavn Værft A/S. 1981 -1986: Udchartret til Tor Line. 17-09-1997: Under overfart fra Fredrik-stad gik færgen på
grund i nærhe-den af Porsgrund, Norge. Færgen tog vand ind og måtte bugseres til
Fredrikstad for reparation.
|

|
Konstruktionsværft:
Ankerløkken Værft
A/S, Florø, N (#102)
Byggeår: |
1975 |
Køl
lagt: |
- |
Søsat: |
07-11-1975 |
Prøvetur: |
- |
Leveret
til
ejer: |
11-1975 |
Indsat: |
- |
Ombygningsår: |
- |
Sidste
tur: |
- |
Ophugget: |
- |
Levetid: |
- år |
Hoveddata (fortsat):
Hovedmaskineri:
2 x
Pielstick/Lindholmen
12PC2-2V-400
diesel |
8.826 kW |
Max.
hastighed: |
knob |
Servicefart: |
18½ knob |
Max.
passagerer: |
12 |
Ramper/Porte:
Bovportens
bredde: |
m |
Agterportens
bredde: |
m |
Andre
navne/ejere:
Balduin: |
1975-1999 |
Tor Norvegia: |
1999-2001 |
Tor Neringa: |
2001 - |
: |
- |
Historie: 01-1999: Solgt til DFDS Tor Line A/S, Oslo, Norge.
Omdøbt til TOR NORVEGIA. 01-1999: Indsat på ruten Oslo - Fredrikstad -
Kristiansand - Felixstowe - Rotterdam. 04-2001: Indsat på ruten Fredericia - København -
Klaipeda. 2002: Registreret for Lisco Baltic Service, Klaipeda,
Litauen. Omdöpt til TOR NERINGA. 01-2005: Indsat på ruten Immingham - Zeebrugge. 07-2005: Indsat på ruten Göteborg - Tilbury. 2006: Indsat på ruten Kristiansand - Immingham. 12-2006: Solgt til rederi i Letland.
Tilbagechartret af DFDS Tor Line for tre år.
|