Færgerute(r)
og operatør:
Grimsby
- Esbjerg
DFDS A/S,
København
Hjemsted: Esbjerg
Kaldesignal:
77.0877.8
Hoveddata:
Længde
over
alt: |
141,51
m |
Length
p p: |
-
m |
Bredde: |
20,60
m |
Dybgang: |
6,25
m |
Bruttotonnage: |
4.928
rt |
Nettotonnage: |
-
rt |
TDW: |
3.980
t |
Lastekapacitet:
Frihøjde
hoveddæk: |
m |
Frihøjde
hængedæk: |
-
m |
Sporantal: |
0 |
Sporlængde: |
0
m |
Lastkapacitet: |
2.160
m |
Bil
kapacitet: |
biler |
Passagerpladser
m.m.:
Restaurant: |
pl. |
Cafeteria: |
pl. |
Hall
lounge: |
pl. |
Dækspladser: |
pl. |
|
pl. |
Køjepladser: |
12 pl. |
Passagerpladser
ialt: |
12 pl. |

Forhistorie:
16-03-1977: Kontraheret.
Leveret som M/F DANA MAXIMA den 18. august 1978 til DFDS A/S, København.
19-08-1978: Afgik med fragt fra Kobe til Hamburg.
20-09-1978: ankomst til Esbjerg.
30-09-1978: Afgik fra Esbjerg mod Grimsby.
02-10-1978: Døbt i Grimsby, derefter indsat på ruten Grimsby - Esbjerg.
01-06-1995: Ankomst til Astilleros de Santander, Spanien for at blive forlænget med 35 meter.
Nye hoveddata:
Længde
over
alt: |
176,20
m |
Length
p p: |
-
m |
Bredde: |
20,60
m |
Dybgang: |
6,56
m |
Bruttotonnage: |
17.068
t |
Nettotonnage: |
5.203
t |
TDW: |
8.546
t |
Lastkapacitet: |
2.794
m |
18-07-1995: Indsat på ruten Esbjerg - Immingham - North Shields.
|

|
Konstruktionsværft:
Hitachi
Zosen, Osaka Works,
Sakai, JPN
(#4603)
Byggeår: |
1978 |
Køl
lagt: |
05-01-1978 |
Søsat: |
20-04-1978 |
Prøvetur: |
19-07-1978 |
Leveret
til
ejer: |
18-08-1978 |
Indsat: |
02-10-1978 |
Ombygningsår: |
1995 |
Sidste
tur: |
- |
Ophugget: |
- |
Levetid: |
- år |
Hoveddata (fortsat):
Hovedmaskineri:
2 x
Pielstick
14 PC2-5V
diesel |
11.475
kW |
Max.
hastighed: |
knob |
Servicefart: |
18
knob |
Max.
passagerer: |
12 |
Ramper/Porte:
Bovportens
bredde: |
m |
Agterportens
bredde: |
m |
Andre
navne/ejere:
Dana Maxima: |
1977-2001 |
Tor Maxima: |
2001 - |
: |
- |
Historie:
2001:
Registreret for
DFDS Tor Line, Esbjerg.
Omdøbt til
TOR
MAXIMA.
10-2001:
Solgt til Goliath
Shipping, Oslo,
Norge. Tilbagechartret
af DFDS Tor Line.
|