Færgerute(r)
og operatør:
Esbjerg
- Immingham
DFDS Tor Line A/S,
København
Hjemsted: København
Kaldesignal:
OZTS2 - 91.5303.2
Hoveddata:
Længde
over
alt: |
197,50
m |
Length
p p: |
180,60
m |
Bredde: |
25,90
m |
Dybgang: |
7,50
m |
Bruttotonnage: |
24.196
t |
Nettotonnage: |
7.258
t |
Dwt: |
11.089
t |
Lastekapacitet:
Frihøjde
hoveddæk: |
m |
Frihøjde
hængedæk: |
-
m |
Sporantal: |
0 |
Sporlængde: |
0
m |
Lastkapacitet: |
2.772
m |
Bil
kapacitet: |
ca.
10 biler |
Passagerpladser
m.m.:
Passagersalon: |
pl. |
Lounge: |
pl. |
|
pl. |
Køjepladser: |
12 pl. |
Passagerpladser
ialt: |
12 pl. |
|
|
Konstruktionsværft:
Fincantieri
Cantieri Navali
Italiani SpA, Ancona,
I (#6022)
Byggeår: |
04-2000 |
Køl
lagt: |
- |
Søsat: |
21-12-1998 |
Prøvetur: |
- |
Leveret
til
ejer: |
14-04-2000 |
Indsat: |
08-05-2000 |
Ombygningsår: |
- |
Sidste
tur: |
- |
Ophugget: |
- |
Levetid: |
- år |
Hoveddata (fortsat):
Hovedmaskineri:
2 x
Wärtsilä
New
Sulzer
9ZA.50.S
9-Cyl.
diesel |
21.600
kW |
Max.
hastighed: |
knob |
Servicefart: |
21½
knob |
Max.
passagerer: |
12 |
Ramper/Porte:
Bovportens
bredde: |
m |
Agterportens
bredde: |
m |
Andre
navne/ejere:
Tor Britannia: |
2000 - |
: |
- |
Historie: 1999: Bugseret til Fincantieri, La
Spe-zia for færdiggørelse. Leveret som M/S TOR BRITANNIA den 14. april 2000 til DFDS Tor Line A/S,
København. 08-05-2000: Indsat på ruten Göteborg - Immingham. 2000: Indsat på ruten Esbjerg - Immingham.
01-2010: Udchartret til Norfolkline og indsat på ruten
Vlaardingen - Felixstowe. 12-07-2010: Norfolkline fussioneredes med DFDS
Seaways.
|