DFDS    

    

 

foto: Caland Kanalen 27-06-2005. © Cees De Bijl ©

        M/S Tor Anglia

Færgerute(r) og operatør:
Diverse charterkontrakter
DFDS Tor Line AB, Göteborg
Hjemsted: København

Kaldesignal: OVOT2 - 77.0773.6

Hoveddata: 

Længde over alt:

171,94 m

Length p p:

163,20 m

Bredde:

21,70 m

Dybgang:

6,92 m

Bruttotonnage:

17.492 t

Nettotonnage:

5.818 t

Dwt:

8.696 t


Lastekapacitet: 

Frihøjde hoveddæk:

m

Frihøjde hængedæk:

- m

Sporantal:

0

Sporlængde:

0 m

Lastkapacitet:

2.490 m

Bil kapacitet:

?? biler


Passagerpladser m.m.:

Restaurant:

pl.

Cafeteria:

pl.

Hall lounge:

pl.

Dækspladser:

pl.

 

pl.

Køjepladser:

12 pl.

Passagerpladser ialt:

12 pl.

 

Forhistorie:
Leveret som M/S MERZARIO GALLIA den 20. oktober 1977 til Swedish Gulf Line (Kihlberg Group), Göteborg.
20-10-1977: Udchartret til Andrea Merzario Group, Italien.
1979: Forlænget med 27 meter.
23-07-1981: Solgt til Saléninvest A/B (Salén Ship Management), Stock-holm. Omdøbt til TANA.
1981: Indsat for Wilhelmsen i rutefart mellem USA og Vestafrika.
01-08-1983: Omdøbt til NORDIC WASA
08-1983: Udchartret til OT Africa Line (OTAL).
19-12-1984: Salén rederiet konkurs.
27-12-1984: Solgt til Post & Kredit-banken, Stockholm.
13-05-1985: Solgt til Salénia Ab, Stockholm.
29-08-1986: Solgt til Hastshipping Ab, Åhus (Hjemmehavn: Stockholm).
1986: Management Rederi AB Hornet, Stockholm.
02-10-1986: Solgt til Largus Exploration Ab, Stockholm.
16-12-1986: Atter solgt til Salénia Ab, Stockholm.
02-1987: Udchartret til Nile Dutch Ship-ping Ltd. Omdøbt til  AFRICAN GATEWAY.

Konstruktionsværft:
Shiffswerft P. Lindenau GmbH, Kiel, D  (#174)

Byggeår:

1977

Køl lagt:

20-01-1977

Søsat:

11-06-1977

Prøvetur:

06-10-1977

Leveret til ejer:

20-10-1977

Indsat:

-

Ombygningsår:

-

Sidste tur:

-

Ophugget:

-

Levetid:

- år


Hoveddata (fortsat):

Hovedmaskineri: 2 x MaK 9M551AK diesel

10.352 kW

Max. hastighed:

18½ knob

Servicefart:

15 knob

Max. passagerer:

12


Ramper/Porte: 

Bovportens bredde:

m

Agterportens bredde:

 m


Andre navne/ejere: 

Merzario Gallia:

1977-1981

Tana:

1981-1983

Nordic Wasa:

1983-1987

African Gateway:

1987

Tor Anglia:

1987 -

:

-


Historie:
05-06-1987: Udchartret til Tor Line Ab, Omdøbt til TOR ANGLIA. Indsat på ruten Göteborg - Immingham - Felixstowe - Rotterdam.
01-09-1987: Solgt til Sven Salén Ab, Stockholm.
30-06-1988: Overtaget af Tor Line Ab, Göteborg.
1988 - 1989: Indsat på ruten Göteborg - Gent.
24-01 - 03-03-1989: Ombygget ved Neue Flensburger Schiffbau GmbH, Flensburg, Tyskland med et ekstra vejrdæk.
28-05-1992: Brand i maskinrummet, hvorefter besætningen forlod skibet.
29-05-1992: Bugseret til Immingham.
05-06-1992: Ankomst under bugsering til Esbjerg.
07-11-1998: Indsat på ruten Rotterdam - Immingham.
03-06-1999: Registreret for DFDS Tor Line Ab.
10-01-2003: Udchartret til for tre måneder til det brittiska MoD for transporter til Mellemøsten.
13-01-2003: Registreret for DFDS Tor Line Ltd Scandinavian House, Harwich (Management Northern Marine Management (Stena Line), Glasgow. 
30-04-2003: Udchartret for 1+1+1 år til den danske del af Nato.
07-2004: Udchartret til Cobelfret. Indsat på ruten Rotterdam - Purfleet.
20-09-2004: Overført til dansk flag, hjemmehavn: København.
25-09-2006: Udchartret til Cobelfret, indsat på ruten Purfleet - Rotterdam.
01 - 03-2007: Udchartret til Acciona Trasmediterranea. 

search this site the web

search engine by freefind