Færgerute(r)
og operatør:
Diverse charterkontrakter
DFDS Tor Line AB, Göteborg
Hjemsted:
København
Kaldesignal:
OVOT2 - 77.0773.6
Hoveddata:
Længde
over
alt: |
171,94 m |
Length
p p: |
163,20 m |
Bredde: |
21,70 m |
Dybgang: |
6,92 m |
Bruttotonnage: |
17.492 t |
Nettotonnage: |
5.818 t |
Dwt: |
8.696 t |
Lastekapacitet:
Frihøjde
hoveddæk: |
m |
Frihøjde
hængedæk: |
-
m |
Sporantal: |
0 |
Sporlængde: |
0
m |
Lastkapacitet: |
2.490 m |
Bil
kapacitet: |
?? biler |
Passagerpladser
m.m.:
Restaurant: |
pl. |
Cafeteria: |
pl. |
Hall
lounge: |
pl. |
Dækspladser: |
pl. |
|
pl. |
Køjepladser: |
12 pl. |
Passagerpladser
ialt: |
12 pl. |

Forhistorie: Leveret som M/S MERZARIO GALLIA den 20. oktober 1977 til Swedish Gulf Line
(Kihlberg Group), Göteborg. 20-10-1977: Udchartret til Andrea Merzario Group,
Italien. 1979: Forlænget med 27 meter. 23-07-1981: Solgt til Saléninvest A/B (Salén Ship
Management), Stock-holm. Omdøbt til TANA. 1981: Indsat for Wilhelmsen i rutefart mellem USA og
Vestafrika. 01-08-1983: Omdøbt til NORDIC
WASA. 08-1983: Udchartret til OT Africa Line
(OTAL). 19-12-1984: Salén rederiet konkurs. 27-12-1984: Solgt til Post & Kredit-banken,
Stockholm. 13-05-1985: Solgt til Salénia Ab,
Stockholm. 29-08-1986: Solgt til Hastshipping Ab, Åhus
(Hjemmehavn: Stockholm). 1986: Management Rederi AB Hornet,
Stockholm. 02-10-1986: Solgt til Largus Exploration Ab,
Stockholm. 16-12-1986: Atter solgt til Salénia Ab,
Stockholm. 02-1987: Udchartret til Nile Dutch Ship-ping Ltd.
Omdøbt til AFRICAN GATEWAY.
|

|
Konstruktionsværft:
Shiffswerft P. Lindenau GmbH, Kiel, D
(#174)
Byggeår: |
1977 |
Køl
lagt: |
20-01-1977 |
Søsat: |
11-06-1977 |
Prøvetur: |
06-10-1977 |
Leveret
til
ejer: |
20-10-1977 |
Indsat: |
- |
Ombygningsår: |
- |
Sidste
tur: |
- |
Ophugget: |
- |
Levetid: |
- år |
Hoveddata (fortsat):
Hovedmaskineri:
2 x
MaK 9M551AK
diesel |
10.352 kW |
Max.
hastighed: |
18½ knob |
Servicefart: |
15 knob |
Max.
passagerer: |
12 |
Ramper/Porte:
Bovportens
bredde: |
m |
Agterportens
bredde: |
m |
Andre
navne/ejere:
Merzario Gallia: |
1977-1981 |
Tana: |
1981-1983 |
Nordic Wasa: |
1983-1987 |
African Gateway: |
1987 |
Tor Anglia: |
1987 - |
: |
- |
Historie: 05-06-1987: Udchartret til Tor Line Ab, Omdøbt til
TOR ANGLIA. Indsat på ruten Göteborg - Immingham - Felixstowe -
Rotterdam. 01-09-1987: Solgt til Sven Salén Ab,
Stockholm. 30-06-1988: Overtaget af Tor Line Ab,
Göteborg. 1988 - 1989: Indsat på ruten Göteborg -
Gent. 24-01 - 03-03-1989: Ombygget ved Neue Flensburger
Schiffbau GmbH, Flensburg, Tyskland med et ekstra vejrdæk. 28-05-1992: Brand i maskinrummet, hvorefter
besætningen forlod skibet. 29-05-1992: Bugseret til Immingham. 05-06-1992: Ankomst under bugsering til
Esbjerg. 07-11-1998: Indsat på ruten Rotterdam -
Immingham. 03-06-1999: Registreret for DFDS Tor Line
Ab. 10-01-2003: Udchartret til for tre måneder til det brittiska
MoD for transporter til Mellemøsten. 13-01-2003: Registreret for DFDS Tor Line Ltd
Scandinavian House, Harwich (Management Northern Marine Management (Stena Line),
Glasgow. 30-04-2003: Udchartret for 1+1+1 år til den danske
del af Nato. 07-2004: Udchartret til Cobelfret. Indsat på ruten
Rotterdam - Purfleet. 20-09-2004: Overført til dansk flag, hjemmehavn: København. 25-09-2006: Udchartret til Cobelfret, indsat på ruten
Purfleet - Rotterdam. 01 - 03-2007: Udchartret til Acciona
Trasmediterranea.
|