Færgerute(r)
og operatør:
Helsingør
- Hälsingborg
Masnedø -
Orehoved (Storstrømmen)
DSB Færger, København
Hjemsted:
Kaldesignal:
Hoveddata:
Længde
over
alt: |
52,54
m |
Length
p p: |
m |
Bredde: |
13,38
m |
Dybgang: |
2,54
m |
Bruttotonnage: |
409
rt |
Nettotonnage: |
rt |
TDW: |
t |
Lastekapacitet:
Frihøjde
hoveddæk: |
m |
Sporantal: |
1 |
Sporlængde: |
50,06
m |
Lastkapacitet: |
??
godsvg. |
Bil
kapacitet: |
??
biler |
Passagerpladser
m.m.:
1.
klasse
Herresalon: |
pl. |
1.
klasse
Damesalon: |
pl. |
3.
klasse
Salon: |
pl. |
Dækspladser: |
pl. |
Passagerpladser
ialt: |
724 pl. |
|
|
Konstruktionsværft:
Burmeister
& Wain, København,
DK (#176)
Byggeår: |
1893 |
Køl
lagt: |
- |
Søsat: |
- |
Prøvetur: |
- |
Leveret
til
ejer: |
02-04-1893 |
Indsat: |
1893 |
Ombygningsår: |
1903 |
Sidste
tur: |
1937 |
Ophugget: |
1937 |
Levetid: |
44 år |
Hoveddata (fortsat):
Hovedmaskineri:
1 x
2-Cyl.
dampmaskine |
440
HK |
Max.
hastighed: |
knob |
Servicefart: |
10
knob |
Max.
passagerer: |
724 |
Ramper/Porte:
Bovportens
bredde: |
m |
Agterportens
bredde: |
m |
Andre
navne/ejere:
Historie: Leveret som H/F THYRA den 2. april 1893 til De danske Statsbaner, København 1893: Indsat på Øresundsoverfarten
Helsingør
- Hälsingborg.
1898: Indsat på Storstrømsoverfarten
Masnedø -
Orehoved.
1903:
Forlænget
med 13 meter ved
A/S Københavns
Flydedok, således
at der var plads
til "Berlin-Expressen"s
tre sovevogne. Nye
mål: 65,62/13,38/
2,54 m, BRT 494
NRT 269, 63,90 m
spor. 26-09-1937:
Udrangeret og solgt
til ophugning (Petersen
& Albech) efter
Storstrømsbroens
åbning.
|