DFDS    

    

 

foto: Esbjerg - Kai W. Mosgaard ©

        M/S Stafford

Færgerute(r) og operatør:
Grimsby hhv. Harwich - Esbjerg.
DFDS A/S, København, Danmark.
Hjemsted: Esbjerg

Kaldesignal: 6708252.

Hoveddata: 

Længde over alt:

111,60 m

Length p p:

m

Bredde:

17,02 m

Dybgang:

4,90 m

Bruttotonnage:

2.245 rt

Nettotonnage:

587 rt

TDW:

2.195 t


Lastekapacitet:
 

Frihøjde hoveddæk:

m

Frihøjde hængedæk:

- m

Sporantal:

0

Sporlængde:

0 m

Lastkapacitet:

1.356 m

Bil kapacitet:

biler


Passagerpladser m.m.:

Restaurant:

pl.

Cafeteria:

pl.

Hall lounge:

pl.

Dækspladser:

pl.

 

pl.

Køjepladser:

pl.

Passagerpladser ialt:

pl.

 

Konstruktionsværft:
Helsingørs Skibsværft og Maskinbyggeri A/S, DK (#381)

Byggeår:

1967

Køl lagt:

13-08-1966

Søsat:

24-01-1967

Prøvetur:

-

Leveret til ejer:

02-06-1967

Indsat:

07-06-1967

Ombygningsår:

-

Sidste tur:

1984

Ophugget:

-

Levetid:

- år


Hoveddata (fortsat):

Hovedmaskineri: 2 x B&W 1026-MTBF-40V diesel

6.600 hk

Max. hastighed:

knob

Servicefart:

18 knob

Max. passagerer:

-


Ramper/Porte: 

Bovportens bredde:

m

Agterportens bredde:

 m


Andre navne/ejere: 

Stafford:

1967-1984

Dana Gloria:

1984

Voyager:

1984-1985

Monaco:

1985-1988

Sitia:

1988-1991

Tropic Star:

1991-1993

Pacific Star:

1993-1995

Aegaion Star:

1995-1997

New York Fortune I:

1997-2002

Atlantis:

2002 -

:

-


Historie:
Leveret som M/S STAFFORD 
den 2. juni 1967 til DFDS A/S København, Danmark .
07-06-
1967: Indsat i trafikken mellem Danmark og Storbritannien.
08-10-
1969 - 29-10-1969: Ombygget ved Helsingør Skipsværft med  bl.a. montering af containerkran.
28-12-
1972 - 08-02-1973: Forlænget ved Frederikshavn Værft A/S. Efter ombygning: 124,19 x 17,02 x 4,93 m., Brt. 2.602/ Nrt. 741/ Dwt. 2.947. 1.620 lastmeter.
03-
1974: Værftsbesøg ved Frederikshavn Værft A/S.
15-11-
1983: Oplagt i Esbjerg.
20-01-
1984: Omdøbt til DANA GLORIA.
28-11-
1984: Solgt til Tzmar Voyage Ltd. (Fanis Tzaveres), Limassol, Cypern.
10-12-
1984: Omdøbt til VOYAGER.
08-01-
1985: Udchartret til DFDS A/S ffor en rejse Esbjerg - Harwich.
25-02-
1985: Oplagt i Piræus.
1985: Ombygget ved værftet Drapetsona til kombineret bil- og passagerfærge. Efter ombygning: Brt. 3.956/ Dwt. 2.169., 400 pass., 400 køjer.
1985: solgt til Cross Med. Maritime Co.(Lelakis), Piræus, Grækenland. Omdøbt til MONACO. Indsat på ruten Patras - Brindisi.
1987: Nyt maskineri: 4 x Wärtsilä 6R32 diesel, Effekt: 5295 kW.
1987: Indsat for Euroferries på ruten Patras - Brindisi.
1988: Omdøbt til SITIA. Indsat på ruten Piræus - Kreta.
1991: Omdøbt til TROPIC STAR. Samtidig ombygget til krydstogtskib ved Chalkis værft.
24-07-
1992: Ankomst til Miami, Florida. Indsat på rute Miami - Bimini - Freeport.
1993: Omdøbt til PACIFIC STAR.
1995: Udchartret til ukendt græsk rederi, omdøbt til AEGAION STAR. Indsat på endags-krydstogter fra Heraklion.
1995: Oplagt i Avlis.
15-12-
1997: Solgt til Fortune Shipping Investigate Ltd., Panama. Omdøbt til NEW YORK FORTUNE I.
2002: Omdøbt til ATLANTIS.
2002. Indsat på endags-krydstogter fra Heraklion til Santorini.

search this site the web

search engine by freefind