Færgerute(r)
og operatør:
Aarhus
- Aabenraa - Klaipeda
Scandlines GmbH,
Rostock Hjemsted:
Oslo, Norge
Kaldesignal:
LAHN2 - 72.2276.2
Hoveddata:
Længde
over
alt: |
137,50
m |
Length
p p: |
126,80
m |
Bredde: |
22,30
m |
Dybgang: |
6,64
m |
Bruttotonnage: |
12.110
t |
Nettotonnage: |
3.633
t |
TDW: |
5.710
t |
Lastekapacitet:
Frihøjde
hoveddæk: |
m |
Frihøjde
hængedæk: |
-
m |
Sporantal: |
0 |
Sporlængde: |
0
m |
Lastkapacitet: |
1.269
m |
Bil
kapacitet: |
- biler |
Passagerpladser
m.m.:
Restaurant: |
pl. |
Cafeteria: |
pl. |
Hall
lounge: |
pl. |
Dækspladser: |
pl. |
|
pl. |
Køjepladser: |
12 pl. |
Passagerpladser
ialt: |
12 pl. |
Forhistorie:
Leveret som ANTARES 30. oktober 1972 til Finska Ångfartygs
Ab, Helsing-fors, Finland. 11-1972: Indsat på ruten Helsingfors - Kotka - Hamburg. 08-08-1975: Udchartret til D.G. Hansa, Bremen.
Omdøbt til RHEINFELS. Indsat på rute mellem Nordeuropa og Den persiske Golf. 04-01-1977: Solgt til N.V. Nederland-sche Scheepvaart
Unie, Rotterdam, Holland. 13-01-1977: Indsat for Koninklijke Ned-lloyd B.V.,
Rotterdam, Omdøbt til NEDLLOYD ROCKANJE. 1977: Udchartret til Constellation Line, USA. Indsat på rute
mellem Middelha-vet og Den persiske Golf. 1978: Registreret for Nedlloyd Lijnen B.V, Rotterdam,
Holland. 20-10-1983: Solgt til Kotka Line Ky, Kot-ka, Finland.
Omdøbt til KOTKA LILY. Indsat på ruten Kotka - Helsingfors -
Bremerhaven - Chatham - Blyth. 28-06-1984: Registreret for Kotka Line Oy. 02-01-1985: Rederiet konkurs. Skibet oplagt
i Helsingfors. 08-08-1985: Overtaget af Kansallis-Osake-Pankki,
Helsingfors, Finland. 21-08-1985: Management: Oy Finnlines Ltd. 27-08-1985 - 19-03-1987: Udchartret til I/S Jahre
Line, Oslo, Norge. Omdøbt til JALINA. Indsat på ruten Oslo -
Kiel. 19-03-1987: Omdøbt til FINNROVER.
30-03-1987: Solgt til Rover Shipping Ltd, Nassau,
Bahamas. 04-1987: Udchartret til Elbe Humber Roline. Indsat på ruten
Cuxhaven - Immingham. 20-06-1988: Solgt til K/S A/S Bulk Ven-ture I, Oslo,
Norge. 29-06-1988: Omdøbt til SEA HORSE.
1988: Udchartret til Kent Line. Indsat på ruten
Dartford - Zeebrugge. 1991: Udchartret til DFDS A/S, Køben-havn. Indsat på ruter mellem
Esbjerg og Storbritannien. 1992: Omdøbt til DANA CORONA.
25-08-1995: Udchartret til Euroseabrid-ge, Rostock.
08-09-1995: Indsat på ruten Travemün-de - St. Petersborg.
09-1995: Indsat på ruten Fredericia - Klaipeda.
.
|
|
Konstruktionsværft:
Rauma-Repola
OY, Rauma, FIN (#206)
Byggeår: |
10-1972 |
Køl
lagt: |
- |
Søsat: |
26-05-1972 |
Prøvetur: |
- |
Leveret
til
ejer: |
30-10-1972 |
Indsat: |
2001 |
Ombygningsår: |
- |
Sidste
tur: |
- |
Ophugget: |
- |
Levetid: |
- år |
Hoveddata (fortsat):
Hovedmaskineri:
2 x
Stork-Werkspoor
9TM410
9-Cyl.
diesel |
7.724 kW
|
Max.
hastighed: |
18 knob |
Servicefart: |
17
knob |
Max.
passagerer: |
12 |
Ramper/Porte:
Bovportens
bredde: |
m |
Agterportens
bredde: |
m |
Andre
navne/ejere:
Antares: |
1972-1975 |
Rheinfels: |
1975-1977 |
Nedlloyd
Rockanje: |
1977-1983 |
Kotka
Lily: |
1983-1985 |
Jalina: |
1985-1987 |
Finnrover: |
1987-1988 |
Seahorse: |
1988-1992 |
Dana
Corona: |
1992-2001 |
Sea Corona: |
2001 - |
Historie:
05-2001: Udchartret til Scandlines GmbH, Rostock,
Tyskland. Omdøbt til SEA CORONA. Indsat på ruten Aar-hus - Aabenraa
- Klaipeda. 23-12-2005 - 18-01-2006: Værftsefter-syn.
|