Færgerute(r)
og operatør:
Korsør
- Nyborg Danske
Statsbaner, København
Hjemsted: Nyborg
Kaldesignal:
OXGS - 52.5940.0
Hoveddata:
Længde
over
alt: |
102,50
m |
Length
p p: |
- m |
Bredde: |
17,70
m |
Dybgang: |
4,13
m |
Bruttotonnage: |
2.555
rt |
Nettotonnage: |
1.219
rt |
Dwt: |
660
t |
Lastekapacitet:
Frihøjde
hoveddæk: |
m |
Sporantal: |
3 |
Sporlængde: |
248
m |
Lastkapacitet: |
33
godsvg. |
Bil
kapacitet: |
ca.
70 biler |
Passagerpladser
m.m.:
Restaurant: |
pl. |
Rygersalon: |
pl. |
Ikke-rygersalon: |
pl. |
Dækspladser: |
pl. |
Passagerpladser ialt: |
1.500 pl. |
|
|
Konstruktionsværft:
Helsingør
Skibsværft
A/S, DK (#201)
Byggeår: |
1931 |
Køl
lagt: |
- |
Søsat: |
- |
Prøvetur: |
11-09-1931 |
Leveret
til
ejer: |
15-09-1931 |
Indsat: |
19-09-1931 |
Ombygningsår: |
- |
Sidste
tur: |
1979 |
Ophugget: |
1979 |
Levetid: |
48 år |
Hoveddata (fortsat):
Hovedmaskineri:
2 x
B&W
8-Cyl.
8-500MF |
4.300
HK |
Max.
hastighed: |
knob |
Servicefart: |
15½
knob |
Max.
passagerer: |
1.500 |
Ramper/Porte:
Bovportens
bredde: |
m |
Agterportens
bredde: |
m |
Andre
navne/ejere:
Historie:
Leveret
som M/F NYBORG den 15. september
1931 til De danske
Statsbaner, Korsør.
19-09-1931:
Indsat på
Storebælts-
overfarten Korsør
- Nyborg.
1931 - 1975: Færgen
fik gennem tiden
foretaget små
ændringer,
f.eks. blev styrehuset
ført helt
frem på komman-dobroen.
03-01-1975:
Omklasset til ren
godsfærge.
1979:
Udrangeret og oplagt.
12-1979:
Solgt til spanske
ophuggere.
|