Færgerute
og operatør:
Juelsminde
- Kalundborg
Juelsminde Kalundborg
Linien A/S Hjemsted:
Juelsminde
Kaldesignal:
OZUT - 71.1684.6
Hoveddata:
Længde
over
alt: |
108,31
m |
Length
p p: |
m |
Bredde: |
21,45
m |
Dybgang: |
4,15
m |
Bruttotonnage: |
1.986
rt |
Nettotonnage: |
959
rt |
TDW: |
2.550
t |
Lastekapacitet:
Frihøjde
hoveddæk: |
m |
Frihøjde
vejrdæk: |
?
m |
Sporantal: |
0 |
Lastlængde: |
624
m |
antal
trailerenheder: |
40
vogntog |
Bil
kapacitet: |
200
biler |
Passagerpladser
m.m.:
Passagersalon: |
pl. |
Cafeteria: |
pl. |
Passagerpladser ialt: |
500 pl. |
Forhistorie:
1971:
Afleveres under
navnet LALLI til
Aleander Frachtschifft
KG, Hamburg. (Operatør
Oy Avomeri Line,
Helsingfors, Finland).
I fart Helsingfors-Stockholm/Helsingborg-
Århus-Gøteborg.
Opr Brt/Nrt/Tdw.
1.585/595/2.750.
1973: Udchartret
til Tor Line, Sverige.
Indsat på
ruten Gøteborg
- Immingham.
1975: I rutefart
i Karibien.
1976: Indsat på
ruten Livorno -
Latakia. 07-1978:
Solgt til Wigham
Ltd., Singa- pore.
(Manegaer Oy Avomeri
Line, Helsingfors,
Finland). I rutefart
England - Nigeria.
1979: Omdøbt
til STAR EXPRESS og sat i rutefart
i fjernøsten.
1980: Solgt til
Parang Shipping
Ltd., London, England.
Omdøbt til
LADY LUCIENNE.
I rutefart
USA - Venezuela.
1982: Solgt til
Genargo Ltd., London,
England. (Operatør
Triport Ferries
Ltd., London). Navn
uændret. Indsat
på ruten Southampton
- Le Havre.
1982: Solgt til
K/S Difko XXX, København.
Omdøbt til
LUCIE.
10-121982 - 04-06-1983:
Ombygget til passagerskib
på Dannebrog
Værft, Århus.
Brt / Nrt / Tdw.
1.986 /
959 / 2.550.
|
|
Konstruktionsværft:
Ankerløkken
Verft A/S, Florø,
N (#88)
Byggeår: |
1971 |
Køl
lagt: |
- |
Søsat: |
22-07-1971 |
Prøvetur: |
- |
Leveret
til
"ejer": |
1982 |
Indsat: |
05-06-1983 |
Ombygningsår: |
1982 |
Sidste
tur: |
31-10-1985 |
Ophugget: |
- |
Levetid: |
- år |
Hoveddata (fortsat):
Hovedmaskineri:
2 x
Pielstick/Lindholmen
type
8PC2L |
8.000
HK |
Max.
hastighed: |
knob |
Servicefart: |
16,0
knob |
Max.
passagerer: |
500 |
Ramper/Porte:
Bovportens
bredde: |
m |
Agterportens
bredde: |
m |
Andre
navne/ejere:
Lalli: |
1971-1979 |
Stra
Express: |
1979-1980 |
Lady
Lucienne: |
1980-1982 |
Julle: |
1983-1989 |
Mie
Mols: |
1989-1996 |
BSP
II/Ontosenoi
I: |
1996
- ?? |
Historie:
05-06-1983:
Omdøbt til
JULLE og udchartret
til Juelsminde -
Kalundborg Linien
A/S. Indsat på
ruten Juelsminde
- Kalundborg
31-10-1985: Sidste
tur. 05-11
stand- sede JKL
betalingerne. Kommandit-
selskabet Difko
XXX indgav 07-11
konkursbegæring
mod JKL A/S.
03-11-1985 - 08-1987:
Udchartret til Vognmandsruten
Korsør-Nyborg
Aps. Indsat på
ruten Korsør
- Nyborg.. 01-1987:
Udchartrettil Bornholmstra-
fikken. Indsat København
- Rønne.
09-1988: Indgik
i certeparti med
Direkt Reklame,
ejet af Preben Krogh,
Ålborg. Færgen
besøgte Ålborg
- Århus -
Odense med udstillingen
Mad og Gæster.
04-1989: Udchartret
til Mols Linien
A/S, Ebeltoft. Omdøbt
MIE MOLS.
Indsat Sjællands
Odde – Ebeltoft.
1996: Solgt til
Sungai Budi, Indonesien.
Omdøbt til
BSP
II og indsat
i rutefart Sumatra
- Java. Senere omdøbt
til ONTOSENOI
I.
|