Færgerute(r)
og operatør:
København - Malmö (Flyvebådene)
DS Øresund, København
Hjemsted: København
Kaldesignal: - 83.0522.4
Hoveddata:
Længde
over
alt: |
33,00
m |
Length
p p: |
- m |
Bredde: |
9,40
m |
Dybgang: |
-
m |
Bruttotonnage: |
263
t |
Nettotonnage: |
- t |
Dwt: |
50 t |
Lastekapacitet:
Frihøjde
hoveddæk: |
- m |
Sporantal: |
- |
Sporlængde: |
-
m |
Lastkapacitet: |
-
godsvg. |
Bil
kapacitet: |
-
biler |
Passagerpladser
m.m.:
Restaurant: |
- pl. |
Cafeteria : |
- pl. |
Dækspladser: |
- pl. |
Passagerpladser
ialt: |
250 pl. |
|
|
Konstruktionsværft:
Maskinteknisk Verkstad, Öregrund, S (#B54)
Byggeår: |
1984 |
Køl
lagt: |
- |
Søsat: |
- |
Prøvetur: |
- |
Leveret
til
ejer: |
- |
Indsat: |
- |
Ombygningsår: |
- |
Sidste
tur: |
- |
Ophugget: |
- |
Levetid: |
- år |
Hoveddata (fortsat):
Hovedmaskineri:
2 x 12-cyl. MTU dieselmotorer
|
2.354 kW
|
Max.
hastighed: |
- knob |
Servicefart: |
31
knob |
Max.
passagerer: |
250 |
Ramper/Porte:
Bovportens
bredde: |
- m |
Agterportens
bredde: |
- m |
Andre
navne/ejere:
Jetkat 1: |
1984-1988 |
Jetkat Express: |
1988-1992 |
Jet Cat Express: |
1992-1993 |
Mandji Express: |
1993 - |
Historie:
Leveret som HSC JETKAT 1 i 1984 til Marinteknik Verkstads Ab,
Öregrund.
1984: Udchartret til DS Øresund, København, og indsat på "Flyvebåds-ruten" København -
Malmö.
1988: Omdøbt til JETKAT
EXPRESS.
1992: Udchartret til Sundkvicken og omdøbt til
JET CAT EXPRESS.
05 - 10-1992: Indsat på ruterne København/ Helsingør
- Ven - Landskrona.
01 - 06-1993; Udchartret til Channi-land og indsat på ruten
St. Malo - Kanaløerne Jersey og Guernsey.
1993: Solgt til Transport Maritime Express,
Kingstown, St Vincent, og omdøbt til MANDJI EXPRESS.
Herefter ikke flere oplysninger!
|