Færgerute(r)
og operatør:
Grenå
- Hundested
Grenå-Hundested
Færgefart
A/S Hjemsted:
Grenå
Kaldesignal:
OWTT - 51.6427.7
Hoveddata:
Længde
over
alt: |
60,90
m |
Length
p p: |
m |
Bredde: |
11,60
m |
Dybgang: |
3,80
m |
Bruttotonnage: |
625
rt |
Nettotonnage: |
316
rt |
TDW: |
197
t |
Lastekapacitet:
Frihøjde
hoveddæk: |
m |
Frihøjde
hængedæk: |
-
m |
Sporantal: |
0 |
Sporlængde: |
0
m |
antal
jernbaneenheder: |
0
gsv. |
Bil
kapacitet: |
ca.
52 biler |
Passagerpladser
m.m.:
Restaurant: |
pl. |
Cafeteria: |
pl. |
Hall
lounge: |
pl. |
|
pl. |
Køjepladser: |
pl. |
Passagerpladser
ialt: |
500 pl. |
|
|
Konstruktionsværft:
Aalborg
Værft A/S,
DK (#51)
Byggeår: |
1935 |
Køl
lagt: |
- |
Søsat: |
- |
Prøvetur: |
- |
Leveret
til
ejer: |
16-04-1935 |
Indsat: |
16-04-1935 |
Ombygningsår: |
1963 |
Sidste
tur: |
05-1963 |
Ophugget: |
- |
Levetid: |
- år |
Hoveddata (fortsat):
Hovedmaskineri:
2 x
Vølund
6-Cyl.
diesel
2SA |
1.080
HK |
Max.
hastighed: |
knob |
Servicefart: |
12,0
knob |
Max.
passagerer: |
500 |
Ramper/Porte:
Bovportens
bredde: |
m |
Agterportens
bredde: |
m |
Andre
navne/ejere:
Isefjord: |
1935-1966
|
Augostino
Lauro: |
1966
- |
: |
- |
Historie: Leveret som M/F ISEFJORD den 16. april 1935 til
Grenå-Hundested Færgefart A/S 16-04-1935:
Indsat på
ruten Grenå
- Hundested.
05-11-1940: Oplagt
i Hundested pga.
krigen. 1944:
Beslaglagt af Oberkommando
der Kriegsmarine,
Kiel. Indsat på
ruter Gedser - Warnemünde
og Hamburg - Helgoland.
05-1945: Genfundet
i Brunsbüttel
i havareret stand
- tilbageleveret
til det danske rederi,
og repareret v/
Helsingør
Skibsværft
& Maskinbyggeri.
01-04-1946: Genindsat
på Grenå
– Hundested overfarten.
1963: Ombygget på
Howaldtswerke, Kiel.
Nyt hovedmaskineri
installeret 2 stk.
7 cyl. B&W 2SA
på 2.240 hk.
Servicefart 14,00
knob. Ny Brt / Nrt
/ tdw 625
/ 316 / 197.
01-05-1963: Oplagt
med salg for øje.
1963: Chartret i
sommersæsonen
af D/S Bornholm
af 1866, Rønne.
Indsat på
ruten Rønne
– Ystad. 1963:
Solgt til Nakskov
– Kiel Linien
A/S Nakskov, Danmark
(Et dansk datterselskab
af Stena Line)
Indsat på
ruten Nakskov -
Kiel. 1966:
Solgt til Liberia
Navigazione Lauro
S.A. Neapel, Italien..
Ombygget radikalt.
Omdøbt til
AUGUSTINO LAURO. Indsat
på ruten Napoli
– Procido. Hovedmaskineriet
er senere udskiftet
igen. 15-06
- 08-1968: Udchartret
til NAV.AR. MA,
Cagliari, Italien.
Indsat på
ruten Piombino -
Portoferraio.
1971 - 1974: I sommermånederne
utchartret til NAV.AR.MA,
Cagliari, Italien.
Indsat på
ruten Piombino -
Portoferraio.
1974: Registreret
for Libera Naviga-
zione Lauro S.A.S.,
Neapel, Italien.
1986: Indsat på
ruten Pantellaria
- Trapani. 19??:
Indsat på
ruten Napoli - Ischia.
2000: Registreret
for Linee Lauro
S.r.l., Napoli,
Italien.
|