Færgerute(r)
og operatør:
Dragør
- Limhamn SDS Öresund,
Malmö, Sverige Hjemsted:
Malmö
Kaldesignal:
68.0971.9
Hoveddata:
Længde
over
alt: |
74,57
m |
Length
p p: |
m |
Bredde: |
16,
84 m |
Dybgang: |
3,
82 m |
Bruttotonnage: |
3.678
t |
Nettotonnage: |
1.257
t |
Dwt: |
700
t |
Lastekapacitet:
Frihøjde
hoveddæk: |
m |
Frihøjde
hængedæk: |
-
m |
Sporantal: |
0 |
Sporlængde: |
0
m |
Lastbilkapacitet: |
?
stk. |
Bil
kapacitet: |
85
stk.
|
Passagerpladser m.m.:
Restaurant: |
- pl. |
Cafeteria: |
- pl. |
Dækspladser: |
- pl. |
Passagerpladser
ialt: |
800 pl. |
|
|
Konstruktionsværft:
Fr. Lürssen
Werft, Bremen, Tyskland.
(#13391)
Byggeår: |
1968 |
Køl
lagt: |
- |
Søsat: |
30-12-1967 |
Prøvetur: |
- |
Leveret
til
ejer: |
04-12-1968 |
Indsat: |
17-02-1969 |
Ombygningsår: |
1988 |
Sidste
tur: |
04-11-1996 |
Ophugget: |
- |
Levetid: |
- år |
Hoveddata (fortsat):
Hovedmaskineri:
2 x
Atlas-MAK
8M452AK
diesel.
|
2.350
kW |
Max.
hastighed: |
knob |
Servicefart: |
16½
knob |
Max.
passagerer: |
800 |
Ramper/Porte:
Bovportens
bredde: |
m |
Agterportens
bredde: |
m |
Andre
navne/ejere:
Hamlet: |
1968-2003 |
Benito Buono: |
2003 - |
: |
- |
Historie:
Bestilt
af HH-Linjen for
at sættes
i trafik mellem
Helsingborg og Helsingør som M/F HAMLET.
Kom aldrig i trafik
på den rute
på grund af
at Direktøren
for rederiet omkom
tragisk i en bilulykke
26. februar 1968.
08-041968: Færgen
klargjort på
værftet og
straks oplagt der.
04-12-1968:
Solgt til Svenska
Rederi Ab Öresund,
Malmö.
17-02-1969: Indsat
på ruten
Malmö - København.
01-07-1969: Indsat
på ruten
Limhamn - Dragør.
1977: Overført
til Ab Sundfart,
Malmö.
12-1980: Solgt til
Scandinavian Ferry
Lines, Helsingborg.
(hjemmehavn: Malmö).
1988: Ombygged ved
Cityvarvet Öresund,
Landskrona.
10-1991: Overført
til SweFerry Ab.
04-11-1996: Sidste
dag i trafik, derefter
oplagt og til salg.
11-07-1997: Solgt
til Diano S.p.A.
Cagliari, Reggio
de Calabria, Italien.
12-07-1997: Afgik
fra Malmö;
men gik på
grund ud for Landskrona.
13-07-1997: Fik
hjælp af en
bugserbåd
for at komm flot
og bugseredes derefter
ind till Malmö
for inspektion.
Afgik derefter atter
mod Italien.
08-1997: Indsat
for Meridiano Lines
på ruten Pozallo
- Valletta.
09-1997: Indsat
på ruten Messina
- Reggio di Calabria.
01-1999: Solgt til
Agostino Lauro S.r.l.,
Napoli, Italien.
Indsat i Traghetti
Pozzuoli's trafik.
05-2003: Omdøbt
til BENITO
BUONO. |