Færgerute(r)
og operatør:
København - Hälsingborg/Mölle
DS Öresund, Malmö, Sverige
Hjemsted: Malmö
Kaldesignal:
Hoveddata:
Længde
over
alt: |
59,77
m |
Length
p p: |
- m |
Bredde: |
10,05
m |
Dybgang: |
3,87
m |
Bruttotonnage: |
669
t |
Nettotonnage: |
362 t |
Dwt: |
- t |
Lastekapacitet:
Frihøjde
hoveddæk: |
m |
Sporantal: |
- |
Sporlængde: |
-
m |
Lastkapacitet: |
-
godsvg. |
Bil
kapacitet: |
-
biler |
Passagerpladser
m.m.:
1.
klasse
Herresalon: |
- pl. |
1.
klasse
Damesalon: |
- pl. |
3.
klasse
Salon: |
- pl. |
Dækspladser: |
- pl. |
Passagerpladser
ialt: |
- pl. |
|
|
Konstruktionsværft:
Burmeister & Wain, København,
DK (#???)
Byggeår: |
1912 |
Køl
lagt: |
- |
Søsat: |
- |
Prøvetur: |
- |
Leveret
til
ejer: |
1912 |
Indsat: |
1912 |
Ombygningsår: |
- |
Sidste
tur: |
1956 |
Ophugget: |
1956 |
Levetid: |
44 år |
Hoveddata (fortsat):
Hovedmaskineri:
1 x
dampmaskine |
1.000 HK
|
Max.
hastighed: |
- knob |
Servicefart: |
-
knob |
Max.
passagerer: |
- |
Ramper/Porte:
Bovportens
bredde: |
- m |
Agterportens
bredde: |
- m |
Andre
navne/ejere:
Hälsingborg: |
1912-1946 |
Helsingborg: |
1946-1956 |
Historie:
Leveret som S/S HÄLSINGBORG i 1912 til Svenska Rederi Ab Öresund,
Malmö.
1912: Indsat på ruten Mölle/ Hälsingborg -
København.
1946: Overført till Damskipsselskabet Øresund,
København. Omdøbt til HELSINGBORG. Ny hjemmehavn: København
1956: Solgt til Eisen & Metall K.G. Lehr &
Co, Hamburg, Tyskland for ophugning.
|