Færgerute(r)
og operatør:
Kalundborg - Aarhus
DS Øresund, København
Hjemsted: København
Kaldesignal: - 89.1737.6
Hoveddata:
Længde
over
alt: |
29,25
m |
Length
p p: |
- m |
Bredde: |
8,36
m |
Dybgang: |
3,70
m |
Bruttotonnage: |
243
t |
Nettotonnage: |
- t |
Dwt: |
- t |
Lastekapacitet:
Frihøjde
hoveddæk: |
- m |
Sporantal: |
- |
Sporlængde: |
-
m |
Lastkapacitet: |
-
godsvg. |
Bil
kapacitet: |
-
biler |
Passagerpladser
m.m.:
Restaurant: |
- pl. |
Cafeteria : |
- pl. |
Dækspladser: |
- pl. |
Passagerpladser
ialt: |
140 pl. |
Forhistorie:
Leveret som HSC FOILCAT i 1992 til ukendte norske ejere.
1992: Udchartret til Difko Shipinvest, København
(overført til dansk flag, hjemmehavn: København).
|
|
Konstruktionsværft:
Westamarin (Swedeship), N
(#107)
Byggeår: |
1992 |
Køl
lagt: |
- |
Søsat: |
- |
Prøvetur: |
- |
Leveret
til
ejer: |
1992 |
Indsat: |
1992 |
Ombygningsår: |
- |
Sidste
tur: |
1992 |
Ophugget: |
- |
Levetid: |
- år |
Hoveddata (fortsat):
Hovedmaskineri:
2 x MTU 16V 396 TE 74 L dieselmotorer
|
2.000 kW
|
Max.
hastighed: |
- knob |
Servicefart: |
38
knob |
Max.
passagerer: |
140 |
Ramper/Porte:
Bovportens
bredde: |
- m |
Agterportens
bredde: |
- m |
Andre
navne/ejere:
Foilcat: |
1992 |
Flyvefisken II: |
1992 |
Foilcat: |
1992 - |
Historie:
1992: Indsat for DS Øresund på ruten
Aarhus - Kalundborg under navnet FLYVEFISKEN II.
1992: Færgen levede ikke op til forventningerne og tilbageleveredes til ejerne. Atter omdøbt til
FOILCAT.
1995: Udchertret til Pelayaran
Intilintas Tirthanusantara, Indonesien. Senere udchartret til PT Mahasara
Buana, Indonesien.
1997: Solgt til Pacific Marine & Supply, Co,
Ltd.
2002: Atter sat til salg.
|