ØresunDSBådene    

    

 

foto: Ukendt fotograf (postkort) ©

        M/F Dragör

Færgerute(r) og operatør:
Limhamn - Dragør
DS Öresund, Malmö, Sverige
Hjemsted: Malmö

Kaldesignal: - 64.0145.2

Hoveddata: 

Længde over alt:

45,32 m

Length p p:

- m

Bredde:

10,09 m

Dybgang:

3,00 m

Bruttotonnage:

383 t

Nettotonnage:

- t

Dwt:

124 t


Lastekapacitet:
 

Frihøjde hoveddæk:

m

Sporantal:

-

Sporlængde:

- m

Lastkapacitet:

- godsvg.

Bil kapacitet:

30 biler


Passagerpladser m.m.:

Restaurant:

- pl.

Cafeteria :

- pl.

Dækspladser:

- pl.

Passagerpladser ialt:

300 pl.

 

Konstruktionsværft:
Bergens mekaniske Verksted, N (#438)

Byggeår:

1960

Køl lagt:

-

Søsat:

01-1960

Prøvetur:

-

Leveret til ejer:

02-1960

Indsat:

02-1960

Ombygningsår:

-

Sidste tur:

1969

Ophugget:

-

Levetid:

- år


Hoveddata (fortsat):

Hovedmaskineri: 4 x 6-cyl. Scania-Vabis dieselmotorer

552 kW

Max. hastighed:

- knob

Servicefart:

10½ knob

Max. passagerer:

300


Ramper/Porte: 

Bovportens bredde:

- m

Agterportens bredde:

 - m


Andre navne/ejere: 

Dragör:

1960-1969

Loda:

1969 -

:

-


Historie:
Leveret som M/F DRAGÖR i februar 1960 til Svenska Rederi Ab Öresund, Malmö.
02-1960: Indsat på ruten Limhamn - Dragør.
1969: Solgt til Obalna Plovidba, Split, Jugoslavien. Omdøbt til LODA.
1971: Registreret for Jadranska Linijska Plovidba, Rijeka, Jugoslavien.
1985: Maskineriet udskiftet med 2 x Isotta ID 36 SS 8V dieselmotorer med en effekt på 1.060 kW.
1991: Registreret for Javno Poduzece "Jadrolinija" P.O., Rijeka, Kroatien.
200?: Færgen blev oplagt i Split.
08-2005: Solgt til Miro Šangulin, Biograd na Moru, Kroatien. 

search this site the web

search engine by freefind