Færgerute(r)
og operatør:
Limhamn - Dragør
DS Öresund, Malmö, Sverige
Hjemsted: Malmö
Kaldesignal: - 64.0145.2
Hoveddata:
Længde
over
alt: |
45,32
m |
Length
p p: |
- m |
Bredde: |
10,09
m |
Dybgang: |
3,00
m |
Bruttotonnage: |
383
t |
Nettotonnage: |
- t |
Dwt: |
124 t |
Lastekapacitet:
Frihøjde
hoveddæk: |
m |
Sporantal: |
- |
Sporlængde: |
-
m |
Lastkapacitet: |
-
godsvg. |
Bil
kapacitet: |
30
biler |
Passagerpladser
m.m.:
Restaurant: |
- pl. |
Cafeteria : |
- pl. |
Dækspladser: |
- pl. |
Passagerpladser
ialt: |
300 pl. |
|
|
Konstruktionsværft:
Bergens mekaniske Verksted, N (#438)
Byggeår: |
1960 |
Køl
lagt: |
- |
Søsat: |
01-1960 |
Prøvetur: |
- |
Leveret
til
ejer: |
02-1960 |
Indsat: |
02-1960 |
Ombygningsår: |
- |
Sidste
tur: |
1969 |
Ophugget: |
- |
Levetid: |
- år |
Hoveddata (fortsat):
Hovedmaskineri:
4 x 6-cyl. Scania-Vabis dieselmotorer
|
552 kW
|
Max.
hastighed: |
- knob |
Servicefart: |
10½
knob |
Max.
passagerer: |
300 |
Ramper/Porte:
Bovportens
bredde: |
- m |
Agterportens
bredde: |
- m |
Andre
navne/ejere:
Dragör: |
1960-1969 |
Loda: |
1969 - |
: |
- |
Historie:
Leveret som M/F DRAGÖR i februar 1960 til Svenska Rederi Ab
Öresund, Malmö.
02-1960: Indsat på ruten Limhamn - Dragør.
1969: Solgt til Obalna Plovidba, Split, Jugoslavien.
Omdøbt til LODA.
1971: Registreret for Jadranska Linijska Plovidba,
Rijeka, Jugoslavien.
1985: Maskineriet udskiftet med 2 x Isotta ID 36 SS 8V dieselmotorer med en effekt på 1.060 kW.
1991: Registreret for Javno Poduzece "Jadrolinija"
P.O., Rijeka, Kroatien.
200?: Færgen blev oplagt i Split.
08-2005: Solgt til Miro Šangulin, Biograd na Moru,
Kroatien.
|