Færgerute(r)
og operatør:
Esbjerg
- Harwich Parkeston
Quai DFDS Seaways
A/S, København
Hjemsted: København
Kaldesignal:
OUKN2 - 92.1215.1
Hoveddata:
Længde
over
alt: |
199,40
m |
Length
p p: |
179,20
m |
Bredde: |
25,00
m |
Dybgang: |
6,32
m |
Bruttotonnage: |
20.600
t |
Nettotonnage: |
6.352
t |
TDW: |
6.802
t |
Lastekapacitet:
Frihøjde
hoveddæk: |
m |
Frihøjde
hængedæk: |
-
m |
Sporantal: |
0 |
Sporlængde: |
0
m |
Lastkapacitet: |
2.493
m |
Bil
kapacitet: |
??
biler |
Passagerpladser
m.m.:
Restaurant: |
pl. |
Cafeteria: |
pl. |
Hall
lounge: |
pl. |
|
pl. |
Kahytter: |
77
stk. |
Køjepladser: |
302 pl. |
Passagerpladser
ialt: |
308 pl. |
Forhistorie:
01-2001:
Søsat under
navnet "Golfi
Dei Coralli"
for Lloyd Sardegna
Compangia Di Navigazione,
Olbia, Italien.
Da bygningen af
skibet er blevet
meget forsinket,
nægter rederiet
slutteligt at overtage
det. Overtages derfor
som pant af den
Polske bank Pekao
SA. 12-2001:
Teknisk Prøvetur.
04-2002: Byggeværftet
konkurs. Skibet
oplagt i Stettin.
|
|
Konstruktionsværft:
Stocznia
Szczecinska im A.
Warskiego, Stettin,
PL (#591-1/1)
Byggeår: |
2001 |
Køl
lagt: |
- |
Søsat: |
01-2001 |
Prøvetur: |
12-2001 |
Leveret
til
ejer: |
2002 |
Indsat: |
10-08-2002 |
Ombygningsår: |
2002 |
Sidste
tur: |
- |
Ophugget: |
- |
Levetid: |
- år |
Hoveddata (fortsat):
Hovedmaskineri:
2 x
Wärtsilä
9L46C
diesel |
18.900
kW |
Max.
hastighed: |
knob |
Servicefart: |
22
knob |
Max.
passagerer: |
308 |
Ramper/Porte:
Bovportens
bredde: |
m |
Agterportens
bredde: |
m |
Andre
navne/ejere:
Golfo
Dei
Coralli: |
2001-2002 |
Dana
Gloria: |
2002-2003 |
Lisco
Gloria: |
2003
- |
: |
- |
: |
- |
Historie:
17-07-2002:
Solgt til rederiet
DFDS A/S, København.
06-08-2002: Ankomst
til Fredericia Værft
for opgradering
til ro/pax.
10-08-2002: Omdøbt
til DANA
GLORIA og indsat
for DFDS Seaways
på ruten Esbjerg
- Harwich. 05-05-2003:
Solgt til "datterselskabet"
Lisco, Litauen (DFDS
Tor Line).
15-06-2003: Sidste
tur på ruten
Esbjerg - Harwich
06-2003: Omdøbt
til "Lisco
Gloria".
21-06-2003:
Indsat på
ruten Klaipeda -
Kiel.
|