Hoveddata:
Akselrækkefølge: |
Co'Co' |
Byggested: |
Nohab/Frichs |
Byggenummer: |
se
nedenfor |
Byggeår: |
1972-1974 |
Bygget
antal: |
20
stk. |
Opr.
nummerserie: |
1427-1446 |
-: |
- |
Særlige
kendetegn:
- Strækningslokomotiv konstrueret til brug på hovedbanerne.
- Pr. 01-01-1985 var MZ 1427 - 1446 indrettet til ITC-styrevognskørsel (litra Bns).
MZ 1427-1446 oprindelig udrustet med udstyr for såvel elektrisk som damp- togopvarmning. - (kilde: DSB)
|
|
Hoveddata
(fortsat):
Motorfabrikat: |
GM
- 20-Cyl. |
Motortype: |
20-645-E3 |
Transmission: |
elektrisk |
Banemotortype: |
D.C. |
Starttrækkraft: |
410 kN |
Max. effekt: (traktion) |
2.685 kW |
Max. effekt: (bremse) |
0 kW |
Omdrejninger: |
900
o/min. |
Maksimalhastighed: |
165
km/t |
Længde
over puffer: |
21.000
mm |
Bredde: |
3.060
mm |
Højde: |
4.300
mm |
Bogieafstand: |
12.400
mm |
Akselafstand,
bogie: |
(2.000+2.000)
mm |
Hjuldiameter: |
1.016
mm |
Tjenestevægt: |
121.000
kg |
Tankkapacitet: |
??
liter |
Energiforsyning - tog: |
1.500 V 50 Hz |
Sikkerhedssystem: |
Dansk ATC |
Fjernstyring: |
EMD/ITC |
Historie: .
|