Hoveddata:
Akselrækkefølge: |
(1A)'(A1)' |
Byggested: |
Uerdingen |
Byggenummer: |
se
nedenfor |
Byggeår: |
1968-75 |
Bygget
antal: |
14 stk. |
Nummerserie: |
se nedenfor |
-: |
- |
-: |
- |
Særlige
kendetegn:
Fast sammenkobledet togsæt - normalt bestående af Ym -( Yp -) Ys. - * I løbet af 1990-erne erstattet af Daimler-Benz OM407h motorer på 132 kW v. 2.100 o/min. ** HTJ/OHJ - flexrum med 10 klap-sæder.
|
|
Hoveddata
(fortsat):
Motorfabrikat: |
Büssing 6- Cyl.* |
Motortype: |
U11* |
Transmission: |
Voith D506, 380/U+S |
Max. effekt: |
2
x 132 kW |
Ved: |
2.000 o/min. |
Max. Acceleration: |
0,50 m/s² |
Maksimalhastighed: |
80
km/t |
Bremsesystem: |
trykluftbremse |
Vognkasse: |
Stål |
Længde
over puffer/kobling: |
17.850
mm |
Bredde: |
2.990
mm |
Højde: |
3.390
mm |
Bogieafstand: |
11.500
mm |
Akselafstand: |
2.000
mm |
Ventilation: |
luftblæsere med oliefyr |
Gulvhøjde: |
980
mm |
Tjenestevægt: |
30.000
kg |
Siddepladser: |
40
stk. |
Rejsegodsrum: |
??
kvm** |
Sikkerhedssystem: |
- |
Max toglængde: |
6 vogne
|
Historie: .
|