Hoveddata:
Akselrækkefølge: |
(1A)'(A1)'' |
Byggested: |
Scandia |
Byggenummer: |
se
nedenfor |
Byggeår: |
1947-52 |
Bygget
antal: |
3 |
Nummerserie: |
se nedenfor |
-: |
- |
-: |
- |
Særlige
kendetegn:
Lette motortog leveret til et stort antal danske privatbaner i.f.m. moderniseringer after 2. Verdenskrig. Senere ombygget af banerne efter inspiration fra Sverige til motortroljer
|
|
Hoveddata
(fortsat):
Motorfabrikat: |
Leyland 6-Cyl. |
Motortype: |
EO.600 |
Transmission: |
mekanisk |
Max. effekt: |
150
HK |
Ved: |
1.800 o/min. |
Max. Acceleration: |
?? m/s² |
Maksimalhastighed: |
75
km/t |
Bremsesystem: |
trykluftbremse |
Vognkasse: |
stål |
Længde
over puffer/kobling: |
14.500
mm |
Bredde: |
-
mm |
Højde: |
-
mm |
Bogieafstand: |
8.650
mm |
Akselafstand: |
2.000
mm |
Ventilation: |
- |
Gulvhøjde: |
??
mm |
Tjenestevægt: |
ca. 13.500
kg |
Siddepladser: |
opr. 48
stk. |
Rejsegodsrum: |
??
kvm |
Sikkerhedssystem: |
- |
Max toglængde: |
?? vogne
|
Historie: OHJ 43 = 1947-61 NPMB Sm2, 1961-69 AHB Sm13, til OHJ 1971. VNJ T1 = 1951-65 OHJ Sm16, 1965-69 FFJ Sm15, 1969-72 VGJ Sm7, til VNJ 1975. ØSJS MT102 = 1952-67 HOJ Sm4/411, 1967-79 ØSJS Sm14, I drift som MT1 1980.
|