Hoveddata:
Akselrækkefølge: |
D |
Byggested: |
MaK, Kiel |
Byggenummer: |
se
nedenfor |
Byggeår: |
1956-62 |
Bygget
antal: |
4
stk. |
Nummerserie: |
- |
-: |
- |
Særlige
kendetegn:
Stræknings- & rangerdiesellokomotiv leveret til 4 danske privatbaner. - GDS L2 blev oprindelig leveret med MaK MS 301A motor på 600 HK (type 600D). Denne blev inden leveringen til Gribskovbanen ombyttet med en MaK MS 301CK-motor på 650 HK. - * HFHJ 11 - MS301FA ** GDS L2 - 10.600 mm/2.700 mm *** HFHJ 11 - 54.000 kg, ØSJS 10 - 58.000 kg **** ØSJS 10, HP 13 - 70 km/t
|
|
Hoveddata
(fortsat):
Motorfabrikat: |
MaK 6-Cyl. |
Motortype: |
MS301CK' |
Transmission: |
diesel-hydraulisk |
Type: |
L37zUb |
Starttrækkraft: |
?? kN |
Max. effekt: (traktion) |
478 kW |
Max. effekt: (bremse) |
0 kW |
Omdrejninger: |
750
o/min. |
Maksimalhastighed: |
80****
km/t |
Længde
over puffer: |
11.360
mm** |
Bredde: |
3.100
mm |
Højde: |
4.150
mm |
Akselafstand 1: |
1.550
mm |
Akselafstand 2: |
3.200
mm** |
Akselafstand 3: |
1.550
mm |
Hjuldiameter: |
1.250 mm
|
Tjenestevægt: |
52.000
kg*** |
Tankkapacitet: |
1.500
liter |
Energiforsyning - tog: |
- |
Sikkerhedssystem: |
- |
Fjernstyring: |
- |
Historie: GDS L2 anskaffet brugt fra tysk indu-strirangering (Iseder Hütte 90) i 1958. ØSJS M10 anskaffet brug fra Köln Bonner Eisenbahn V17 i 1979.
|