Hoveddata:
Akselrækkefølge: |
(A1A)'(A1A)' |
Byggested: |
Nohab/Frichs |
Byggenummer: |
se
nedenfor |
Byggeår: |
1954-1958 |
Bygget
antal: |
39
stk. |
Opr.
nummerserie: |
1106-1144 |
-: |
- |
Særlige
kendetegn:
- Strækningslokomotiv konstrueret til brug på hovedbanerne.
* - efter motorombytning. ** - 1105: 100.600 kg - Pr. 01-01-1985 var MY 1110, 1113-1120, 1126-1128 og 1131 indrettet til ITC- styrevognskørsel (litra Bns).
- (kilde: DSB)
|
|
Hoveddata
(fortsat):
Motorfabrikat: |
GM
- 16-Cyl. |
Motortype: |
16-567C |
Transmission: |
elektrisk |
Banemotortype: |
D.C. |
Starttrækkraft: |
235 kN |
Max. effekt: (traktion) |
1.306 kW |
Max. effekt: (bremse) |
0 kW |
Omdrejninger: |
835
o/min. |
Maksimalhastighed: |
133
km/t |
Længde
over puffer: |
18.900
mm |
Bredde: |
2.920
mm |
Højde: |
4.270
mm |
Bogieafstand: |
10.300
mm |
Akselafstand,
bogie: |
(2.000+2.000)
mm |
Hjuldiameter: |
1.016 mm |
Tjenestevægt: |
101.600
kg** |
Tankkapacitet: |
??
liter |
Energiforsyning - tog: |
damp |
Sikkerhedssystem: |
dansk ATC |
Fjernstyring: |
EMD/ITC |
Historie: Oprindelig var litra MY 1101 - 1104 monteret med 657B-motor; men fra 1968 anvendtes betegnelsen litra MV, når GM-motor type 567B ved ombytning monteredes i stedet for type 567C på 1.950 HK.
|