Hoveddata:
Strømsystem: |
1.650 V D.C. |
Akselrækkefølge: |
- |
Byggested: |
Scandia, Frichs & GEC Traction |
Byggenummer: |
se
nedenfor |
Byggeår: |
1966-1975 |
Bygget
antal: |
205 |
Nummerserie: |
7601 - 7806 |
-: |
- |
Særlige
kendetegn:
- Fast sammenkobledet togsæt bestående af MM 76XX - FS 71XX. - Heraf 65 togsæt senere fast sam-menkoblet som MM 76XX - FU 80XX - MU 85XX - FS 71XX. - FS 7306 forsynet med 4 elektriske banemotorer som MM-vogn ** - samlede data for MM+FS: længde: 40.540 mm, tjv.: 69.300 kg - (kilde: DSB)
|
|
Hoveddata
(fortsat):
Motorfabrikat: |
GEC Traction |
Motortype: |
D.C. |
Transmission: |
mekanisk |
Vognkasse: |
Stål |
Max. effekt: |
4
x 147 kW |
Max. Acceleration: |
0,72 m/s² |
Maksimalhastighed: |
100
km/t |
Bremsesystem: |
trykluftbremse |
Længde
over puffer**: |
20.270
mm |
Bredde: |
3.020
mm |
Højde: |
3.890
mm |
Bogieafstand: |
13.500
mm |
Akselafstand: |
2.500
mm |
Ventilation: |
El-luftvarme & ventilation |
Gulvhøjde: |
1.130
mm |
Tjenestevægt**: |
41.500
kg |
Siddepladser: (1.kl) |
0
stk. |
Siddepladser: (2.kl) |
65/57 stk. |
Rejsegodsrum: |
00
m² |
Sikkerhedssystem: |
dansk HKT |
Max toglængde: |
8 vogne
|
Historie: 19??-19??: MM 7631 og 7731 var forsøgsvis udrustet med central- kobling af fabrikat Scharfenberg. FS 7132 og 7232 var tilsvarende udrustede I perioden.
|