Jernbane                                                                                                                                

    

    

DSB Elektriske togsæt litra ET (SJ X31/32)

  foto: Nordhavn - 2007 - Kai W. Mosgaard ©


 
DSB el-togsæt Litra ET (SJ X31/32*) - Nr. 4301/4701/4501 - 4..??

Hoveddata: 

Strømsystem:

25 kV 50 Hz/ 15 kV 16,7 Hz

Akselrækkefølge:

-

Byggested:

##

Byggenummer:

se nedenfor

Byggeår:

2000-??

Bygget antal:

??

Nummerserie:

4301/4701/ 4501 - 43??/47??/ 45??

-:

-


Særlige kendetegn:

Fast sammenkobledet togsæt bestående af ET 43XX - FT 44XX - ET 45XX (alternativt SJ X31a 43XX - X31b 44XX - X31c 45XX)-
-
##: AD Tranz Sweden/ Bombardier Transportation
* - X32 har tre toiletter i stedet for to
 

Hoveddata (fortsat):

Motorfabrikat:

AD Tranz

Motortype:

asynkron AC

Transmission:

mekanisk

Vognkasse:

Rustfrit stål

Max. effekt:

8 x 285 kW

Max. Acceleration:

0,87 m/s²

Maksimalhastighed:

180 km/t

Bremsesystem:

trykluft, el- & magnet-skinnebremse

Længde over koblinger:

76.900 mm

Bredde:

 2.970 mm

Højde:

 3.800 mm

Bogieafstand:

 19.000 mm

Akselafstand, bogie:

 2.700  mm

Ventilation:

 Klimaanlæg

Gulvhøjde:

 1.020/600  mm

Tjenestevægt:

156.000 kg

Siddepladser: (1.kl)

20 stk.

Siddepladser: (2.kl)

176 stk. (+ 41 klapsæder)

Rejsegodsrum:

00 kvm

Sikkerhedssystem:

dansk og svensk ATC

Max toglængde:

5 sæt


Historie:
.


4301 -

4302 -

4303 -

4304 -

4305 -

4306 -

4307 -

4308 -

4309 -

4310 -

4311 -

4312 -

4313 -

4314 -

4315 -

4316 -

4317 -

4318 -

4319 -

4320 -

4321 -

4322 -

4323 -

4324 -

4325 -

4326 -

4327 -

4328 -

4329 -

4330 -

4331 -

4332 -

4333 -

4334 -

4335 -

4336 -

4337 -

4338 -

4339 -

4340 -

4341 -

4342 -

4343 -

4344 -

4345 -