Bustype BL7a - nr. 8014 - 8018

 

Leyland/DAB 7-3-TL11/4:
Oprindelig ejer: H.C. Stephansen, Ordrup
Bus nr.  14 - 18 = 4 stk.

Overtaget af HT: 04-1988
HT-nummer: 8014 - 8018
Afhændet af HT: 1992
Til: Linjebus A/S, Hørsholm.


Bustype:

Midtmotor bybus
.

Konstruktionssted:

Leyland, England (DAB Silkeborg, Danmark).


Mål og vægt:

Mål (l/b/h):

1.200/250/??? cm

Akselafstand:

575 cm

Bagoverhæng:

310 cm

Frontoverhæng:

275 cm

Vendediameter:

??? m

Egenvægt:

??? kg

Nyttelast:

??? kg

Totalvægt:

??? kg


Chassis data:
 

Motortype:

vandkølet R6H dieselmotor

Fabrikat:

Leyland EO.6TL11

Motorvolumen:

11,1 liter

B/S:

??/?? mm

Ydelse:

245 HK/ 2.200 O/min.

Gearkassetype:

halvautomatisk

Fabrikat:

Wilson 5+1

Bagtøj:

???

Affjedring:

"air over leaf" hydrauliske støddæmpere på hver aksel

Bremsesystem:

Selvjusterende 2-kreds trykluft

Hjælpebremse:

-

Håndbremse:

trykluftbetjent fjederbremse

Dæk:

???R??

Topfart:

?? km/t

Brændstofforbrug:

?? km/liter

Tankkapacitet:

??? liter

:

-

Karrosseridata:
DAB, Silkeborg, Danmark

Modelbetegnelse:

Serie 7 type 3

Byggeår:

1983 - 1987

Leveret antal:

4

Dørplacering:

2-2-2

Siddepladser:

46

Ståpladser:

34

Ialt:

80

:

-

Solgt/udrangeret:

1992

Andre ejere af bustypen:

K.W. Knudsen, Roskilde::

?? stk.

Køge Bybusser:

?? stk.

De blå Rutebiler, Tåstrup:

?? stk.

Randers Byomnibusser:

?? stk.

Pan Bus, Viborg:

?? stk.


Historie:

H.C. Stephansens Rutebiler, Ordrup og De blaa Rutebiler, Taastrup var sidst i 1980-erne svorne tilhængere af busser med dørplacering 2-2-2 - sikkert med vidt forskellige begrundelser
.

 

 


 

 

 

© Kai Wendelboe Mosgaard 2008-15.