Færgerute(r)
og operatør:
Helsingør
- Helsingborg
Linjebuss
International, Helsingborg
(Rederi Ab Svea,
Stockholm).
Hjemsted: Helsingborg
Kaldesignal:
SEAK - 72.3612.7
Hoveddata:
Længde
over
alt: |
71,00
m |
Length
p p: |
m |
Bredde: |
16,74
m |
Dybgang: |
4,00
m |
Bruttotonnage: |
2.369
rt |
Nettotonnage: |
1.312
rt |
TDW: |
880
t |
Lastekapacitet:
Frihøjde
hoveddæk: |
m |
Frihøjde
hængedæk: |
-
m |
Sporantal: |
0 |
Sporlængde: |
0
m |
Lastkapacitet: |
m |
Bil
kapacitet: |
75
biler |
Passagerpladser
m.m.:
Restaurant: |
pl. |
Cafeteria: |
pl. |
Hall
lounge: |
pl. |
Dækspladser: |
pl. |
|
pl. |
Passagerpladser
ialt: |
900 pl. |
|
|
Konstruktionsværft:
Jos.
L. Meyer Werft,
Papenburg, Ems,
BRD (#569)
Byggeår: |
1973 |
Køl
lagt: |
- |
Søsat: |
01-11-1972 |
Prøvetur: |
- |
Leveret
til
ejer: |
12-03-1973 |
Indsat: |
22-03-1971 |
Ombygningsår: |
1985 |
Sidste
tur: |
31-05-1996 |
Ophugget: |
- |
Levetid: |
- år |
Hoveddata (fortsat):
Hovedmaskineri:
4 x
Ruston
6ARM
diesel |
3.970
kW |
Max.
hastighed: |
knob |
Servicefart: |
15
knob |
Max.
passagerer: |
900 |
Ramper/Porte:
Bovportens
bredde: |
m |
Agterportens
bredde: |
m |
Andre
navne/ejere:
Ursula: |
1973-1997 |
Cozumel
II: |
1997
- |
: |
- |
Historie:
Leveret
som M/F URSULA den 12. marts
1973 til Linjebuss
International, Helsingborg
(Rederi Ab Svea,
Stockholm).
22-03-1973: Indsat
på ruten Helsing-
borg - Helsingør.
1981: Registreret
for Scandinavian
Ferry Lines, Helsingborg.
01-05-1985: Ombygget
ved Helsingør
Værft. Efter
ombygning. Brt:
3.774, Nrt: 1.312,
Dwt: 880, 105 biler
06-04-1991: Påsejlet
i lejet af M/F Kärnan
under tæt
tåge.
10-1991: Overført
til SweFerry Ab,
Helsingborg.
12-1991: Indsat
for Scandlines.
1992: opfrisket
og ombygget ved
Vesta Marin, Kristiansand,
Norge 31-05-1996:
Taget ud af trafik
og oplagt i Helsingborg.
05-1997: Solgt til
Maritima Chan Kenab
S.A. de C.V. Cozumel,
Mexico. Omdøbt
til COZUMEL
II.
09-05-1997: Afgik
fra Helsingborg
mod Mexico.
1997: Indsat på
rute mellem Yucatan
og Cozumel.
21-10-2005: Gik
på grund ud
for Chinchorro Bank.
|