Færgerute(r)
og operatør:
Hou - Sælvig
(Samsø)
Louis Bjerregaard
Garu, Sælvig
Hjemsted: Sælvig
Kaldesignal:
OWRY - 71.1763.2
Hoveddata:
Længde
over
alt: |
33,14
m |
Length
p p: |
m |
Bredde: |
8,12
m |
Dybgang: |
2,80
m |
Bruttotonnage: |
99
rt |
Nettotonnage: |
34
rt |
TDW: |
t |
Lastekapacitet:
Frihøjde
hoveddæk: |
m |
Sporantal: |
0 |
Sporlængde: |
0
m |
antal
jernbaneenheder: |
0
gsv. |
Bil
kapacitet: |
22
biler |
Passagerpladser
m.m.:
Passagersalon: |
pl. |
Dækspladser: |
pl. |
Passagerpladser ialt: |
200 pl. |
|

|
Konstruktionsværft:
K.
Hakvoort Scheepswerft
NV, Mo- nickendam,
NL (#118)
Byggeår: |
1967 |
Køl
lagt: |
- |
Søsat: |
- |
Prøvetur: |
- |
Leveret
til
ejer: |
12-1967 |
Indsat: |
25-05-1968 |
Ombygningsår: |
1971/1975/1976 |
Sidste
tur: |
1983 |
Ophugget: |
- |
Levetid: |
- år |
Hoveddata (fortsat):
Hovedmaskineri:
1 x
Deutz
SBF12M
diesel |
250
HK |
Max.
hastighed: |
knob |
Servicefart: |
10
knob |
Max.
passagerer: |
200 |
Ramper/Porte:
Bovportens
bredde: |
m |
Agterportens
bredde: |
m |
Andre
navne/ejere:
Ulla
Grau: |
1967-1983 |
Tulla
Grau: |
1983-1985 |
Episcopi: |
1985-1987 |
Aeolis: |
1987-1998 |
Esperanz
III: |
1998 |
Spirit
IV: |
1998
- |
Historie:
Leveret som M/F ULLA
GRAU
i December 1967
til skibsreder Louis
Bjerregaard Garu,
Sælvig
18-05-1968: Præsenteret
af rederiet i Kalundborg.
25-05-1968: Indsat
på ruten Hou
- Sælvig (Samsø).
03-1971: Forlænget
på værftet
i Struer. Ny længde:
39,50 m. Ny brt.
/ nrt.: 134 / 58.
29-12-1975 - 23-04-1976:
Færgen blev
forhøjet
hos Århus
Flydedok A/S.
1976: Nyt maskineri
installeres: 1 stk.
Volvo Penta type:
2D 4SA på
536 hk. 09-05-1983:
Solgt til Partrederi
Skov- land, Marstal.
Oplagt i Marstal.
Navn uændret.
1983: Solgt til
Seacommand Maritime
Inc., San Lorenzo,
Honduras. Omdøbt
til TULLA GRAU.
1985: Omdøbt
til EPISCOPI.
1987: Solgt til
Aeolis Maritime
Co., Mytilini, Grækenland.
Omdøbt til
AEOLIS.
1998: Solgt til
Race Navigation
Ltd., San Lorenzo,
Honduras. Omdøbt
til ESPERANZ
III.
1998: Solgt til
Glenowen Navigation
Ltd., San Lorenzo,
Honduras. Omdøbt
til SPIRIT
IV.
|