Færgerute(r)
og operatør:
Felixstowe
- Zeebrugge
P&O
European Ferries,
London Hjemsted:
Hamburg
Kaldesignal:
76.1340.4
Hoveddata:
Længde
over
alt: |
141,31
m |
Length
p p: |
-
m |
Bredde: |
17,43
m |
Dybgang: |
5,23
m |
Bruttotonnage: |
7.628
rt |
Nettotonnage: |
2.288
rt |
TDW: |
4.320
t |
Lastekapacitet:
Frihøjde
hoveddæk: |
m |
Frihøjde
hængedæk: |
-
m |
Sporantal: |
0 |
Sporlængde: |
0
m |
Lastkapacitet: |
1.148
m |
Bil
kapacitet: |
biler |
Passagerpladser
m.m.:
Restaurant: |
pl. |
Cafeteria: |
pl. |
Hall
lounge: |
pl. |
Dækspladser: |
pl. |
|
pl. |
Køjepladser: |
12 pl. |
Passagerpladser
ialt: |
12 pl. |
Forhistorie:
Leveret
som M/F
THOMAS WEHR den 22. april
1977 til Oskar Wehr
KG, Hamburg, Tyskland.
Udchartret ved levering
til Wacro Lines.
Omdøbt til
WACRO
EXPRESS.
1977:
Indsat på
rute mellem Europa
og Vestafrika.
17-04-1978:
Afsluttet charter.
Omdøbt til
THOMAS
WEHR.
1978 -
1979: Udchartret
til Stena Line,
Göteborg. Indsat
på ruten Kiel
- Göteborg.
1980:
Udchartret til Lübeck
Linie AG, Lübeck.
Indsat på
ruten Lübeck
- Halmstad.
1982:
Forlænget
ved Werft Nobiskrug,
Rendsburg, Tyskland.
23-08-1982:
Udchartret til Tor
Lloyd. Omdøbt
til TOR
NEERLANDIA. Indsat
på ruten Rotterdam
- Immingham.
03-1985:
Udchartret til DFDS
A/S, København.
Omdøbt til
DANA
GERMANIA. Indsat
på ruten Harwich
- Hamburg - Esbjerg.
12-1985 -
05-01-1986: Værftsophold
i Bremerhaven.
17-12-1985:
Atter omdøbt
til THOMAS
WEHR efter
afsluttet charter.
07-01-1986 -
01-07-1987: Udchartret
til North Sea Ferries
B.V., Rozenburg.
Indsat på
ruten Zeebrugge
- Hull.
1988:
Udchartret til Cobelfret.
Indsat på
ruter Belgien -
Storbritannien.
1989:
Udchartret til Elbe
Humber Roline. Indsat
på ruterne
Cuxhaven - Immingham
og Bremerhaven -
Harwich.
36-09-1990 -
26-04-1991: Udchartret
til North Sea Ferries
B.V., Rozenburg.
Indsat på
ruten Rotterdam
- Hull.
04-1991:
Udchartret til DFDS
A/S, København.
Indsat på
ruten Helsingborg
- Immingham.
07-05 - 09-12-1991:
Udchartret til North
Sea Ferries B.V.,
Rozenburg. Indsat
på ruten Zeebrugge
- Middlesbrough.
06 - 08-1992:
Udchartret til Irish
Ferries, Dublin,
Irland. Indsat på
ruten Cherbourg
- Rosslare.
31-03-1993:
Omdøbt til
MANA. (flag:
Antigua)
1993:
Omdøbt til
SANTA
MARIA.
04-10-1993:
Omdøbt til
FULDATAL.
02-1994:
Udchartret til Horn
Line. Omdøbt
til HORNLINK. Indsat
på ruten Hamburg
- Felixstowe.
|
|
Konstruktionsværft:
Rickmers
Werft, GmbH, Bremerhaven,
D
(#388)
Byggeår: |
1977 |
Køl
lagt: |
- |
Søsat: |
18-01-1977 |
Prøvetur: |
- |
Leveret
til
ejer: |
1977 |
Indsat: |
10-1995 |
Ombygningsår: |
- |
Sidste
tur: |
10-1999 |
Ophugget: |
- |
Levetid: |
- år |
Hoveddata (fortsat):
Hovedmaskineri:
2 x
MaK
8M453
diesel |
4.410
kW |
Max.
hastighed: |
knob |
Servicefart: |
17½
knob |
Max.
passagerer: |
12 |
Ramper/Porte:
Bovportens
bredde: |
m |
Agterportens
bredde: |
m |
Andre
navne/ejere:
Thomas Wehr: |
1977 |
Wacro
Express: |
1977-1978 |
Thomas
Wehr: |
1978-1982 |
Tor
Neerlandia: |
1982-1985 |
Dana
Germania: |
1985 |
Thomas
Wehr: |
1985-1993 |
Mana: |
1993 |
Santa
Maria: |
1993 |
Fuldatal: |
1993-1994 |
Hornlink: |
1994 |
Thomas
Wehr: |
1994-2001 |
Anglian
Way: |
2001
- |
: |
- |
Historie:
1994.
Omdøbt til
THOMAS
WEHR.
08-10-1994:
Udchartret til P&O
European Ferries.
Indsat på
ruten Le Havre -
Portsmouth.
10-1995 -
10-1999: Indsat
på ruten Felixstowe
- Zeebrugge.
10-1999:
Charteren afsluttet,
derefter oplagt
i Hamburg.
11-1999:
Oplagt i Wilhelmshaven.
2000:
Ny hjemmehavn: Funafuti,
Tuvalu.
07-02-2000:
Udchartret til Ferryways,
Oostende, Belgien.
Indsat på
ruten Oostende -
Ipswich.
07-2001:
Solgt til Ferryways
NV, Pana- ma. Omdøbt
til ANGLIAN
WAY.
22-03-2003:
Kolliderede med
SAPPHI- RE i tæt
tåge ved indsejling
til Ipswich.
07 - 08-2006:
Værftsbesøg
i Szczecin, Polen.
|