Færgerute(r)
og operatør:
Nakskov
- Spodsbjerg
A/S Sydfyenske Dampskibsselskab,
Svendborg Hjemsted:
Spodsbjerg
Kaldesignal:
OWTC - 6609286
Hoveddata:
Længde
over
alt: |
53,50
m |
Length
p p: |
m |
Bredde: |
10,53
m |
Dybgang: |
3,09
m |
Bruttotonnage: |
460
rt |
Nettotonnage: |
146
rt |
TDW: |
t |
Lastekapacitet:
Frihøjde
hoveddæk: |
m |
Frihøjde
hængedæk: |
-
m |
Sporantal: |
0 |
Sporlængde: |
0
m |
Lastkapacitet: |
m |
Bil
kapacitet: |
36
biler |
Passagerpladser
m.m.:
Restaurant: |
pl. |
Cafeteria: |
pl. |
Hall
lounge: |
pl. |
Dækspladser: |
pl. |
|
pl. |
Passagerpladser
ialt: |
230 pl. |
|
|
Konstruktionsværft:
P.
Høivolds
mekaniske Verksted,
Kristianssand, N
(#36)
Byggeår: |
1966 |
Køl
lagt: |
- |
Søsat: |
12-03-1966 |
Prøvetur: |
- |
Leveret
til
ejer: |
27-05-1966 |
Indsat: |
1966 |
Ombygningsår: |
- |
Sidste
tur: |
1985 |
Ophugget: |
- |
Levetid: |
- år |
Hoveddata (fortsat):
Hovedmaskineri:
diesel |
1.200
HK |
Max.
hastighed: |
knob |
Servicefart: |
13
knob |
Max.
passagerer: |
230 |
Ramper/Porte:
Bovportens
bredde: |
m |
Agterportens
bredde: |
m |
Andre
navne/ejere:
Taars: |
1966-1985 |
Hiiumaa: |
1985-1992 |
Hiiumaa
2: |
1992-1996 |
Hiiumaa: |
1996
- |
: |
- |
Historie:
Leveret som M/F TAARS
den 27. maj 1966 til Det
sydfyenske Dampskibsselskab.
I fart på
ruten Nakskov –
Spodsbjerg.
01-06-1975: Indsat
på den nye
rute Tårs
– Spodsbjerg.
08-1984: Indsat
ruten Korsør
– Lohals. 09-1985:
Solgt til Estonian
Shipping Co. Ltd.,
Tallinn, Estland.
Omdøbt til
HIIUMAA.
02-1986: Indsat
på ruten Heltermaa
- Rohuküla.
1992: Omdøbt
til HIIUMAA
2.
1992: Indsat for
Ras Eesti Merelaevan-
dus, Tallinn på
ruten Heltermaa
- Rohuküla.
1996: Atter omdøbt
til HIIUMAA.
|