foto: Egernsund 07-06-2006. ©  Frank Jensen ©

        M/S Rümm Hart I

Færgerute(r) og operatør:
Gråsten - Langballigau
Dream Shipping Line KG, Heiligenhafen, Tyskland
Hjemsted: Üeckermünde

Kaldesignal: DIPG - 70.2840.3

Hoveddata: 

Længde over alt:

40,95 m

Length p p:

- m

Bredde:

8,51 m

Dybgang:

2,11 m

Bruttotonnage:

380 t

Nettotonnage:

t

TDW:

77 t


Lastekapacitet: 

Frihøjde hoveddæk:

m

Frihøjde hængedæk:

- m

Sporantal:

0

Sporlængde:

0 m

Lastkapacitet:

0 m

Bil kapacitet:

0 biler


Passagerpladser m.m.:

Restaurant:

pl.

Cafeteria:

pl.

 

pl.

Passagerpladser ialt:

270 pl.

 

 

Forhistorie:
Leveret som M/S ANDREAS GAYK den 2. juni 1970 til Kieler Verkehrs AG, Kiel, BRD.
06-1970: Indsat mellem Eckernförde og danske haven på inkøbsrejser.
1977: Udchartret til Willy Freter, Heili-genhafen, BRD. Omdøbt til STADTRAT STEINGRABER.
1981.: Atter omdøbt til ANDREAS GAYK.
1982: Solgt til Reederei Sunshine Ship-ping Line Schiffahrtsgesellschaft mbH, Eckernförde, Tyskland. Omdøbt til SUNSHINE.
1982: Indsat på ruten Eckernförde - Sønderborg.

Konstruktionsværft:
Husumer Schiffswerft GmbH, Husum, D (#1280)

Byggeår:

1970

Køl lagt:

-

Søsat:

04-1970

Prøvetur:

-

Leveret til ejer:

02-06-1970

Indsat:

2005

Ombygningsår:

-

Sidste tur:

-

Ophugget:

-

Levetid:

- år


Hoveddata (fortsat):

Hovedmaskineri: 2 x Deutz 12-Cyl. diesel

824 kW

Max. hastighed:

knob

Servicefart:

14 knob

Max. passagerer:

270


Ramper/Porte: 

Bovportens bredde:

m

Agterportens bredde:

 m


Andre navne/ejere: 

Andreas Gayk:

1970-1977

Stadtrat Steingeber:

1977-1981

Andreas Gayk:

1981-1982

Sunshine:

1982-1985

Rümm Hart I:

1985 -


Historie:
1985: Solgt til Sund-Reederei Heiligen-hafen Hansen & Co. - Dream Ship-ping Line - KG, Heiligenhafen, BRD. Omdøbt til RÜMM HART I. Indsat på inkøbsrejser mellem Heiligenhafen og Rødby.
1999: Ny hjemmehavn: Uecker-münde.
01-03-1999: Indsat på ruten Uecker-münde - Swinoujscie.
01-10-2004: Indsat på Flensborg fjord.
01-06-2005: Skulle sættes ind på ruten Gråsten - Langballigau; men på grund af en konflikt med den danske søfartsstyrelse kom skibet aldrig i tra-fik på overfarten.
2005: Indsat på kortere ture med udgangspunkt i Gråsten.
17-12-2005: Oplagt i Gråsten.
25-03-2006: Forsejlet til Toft Skibsværft, Gråsten og sat til salg.

search this site the web

search engine by freefind