Færgerute(r)
og operatør:
Gråsten
- Langballigau
Dream Shipping Line
KG, Heiligenhafen,
Tyskland Hjemsted:
Üeckermünde
Kaldesignal:
DIPG - 70.2840.3
Hoveddata:
Længde
over
alt: |
40,95
m |
Length
p p: |
-
m |
Bredde: |
8,51
m |
Dybgang: |
2,11
m |
Bruttotonnage: |
380
t |
Nettotonnage: |
t |
TDW: |
77
t |
Lastekapacitet:
Frihøjde
hoveddæk: |
m |
Frihøjde
hængedæk: |
-
m |
Sporantal: |
0 |
Sporlængde: |
0
m |
Lastkapacitet: |
0
m |
Bil
kapacitet: |
0
biler |
Passagerpladser
m.m.:
Restaurant: |
pl. |
Cafeteria: |
pl. |
|
pl. |
Passagerpladser ialt:
|
270 pl. |
Forhistorie:
Leveret som M/S ANDREAS GAYK den 2. juni 1970 til Kieler Verkehrs AG,
Kiel, BRD. 06-1970: Indsat mellem Eckernförde og danske haven på
inkøbsrejser. 1977: Udchartret til Willy Freter, Heili-genhafen,
BRD. Omdøbt til STADTRAT STEINGRABER. 1981.: Atter omdøbt til ANDREAS GAYK. 1982: Solgt til Reederei Sunshine Ship-ping Line
Schiffahrtsgesellschaft mbH, Eckernförde, Tyskland. Omdøbt til
SUNSHINE. 1982: Indsat på ruten Eckernförde - Sønderborg.
|

|
Konstruktionsværft:
Husumer
Schiffswerft GmbH,
Husum, D (#1280)
Byggeår: |
1970 |
Køl
lagt: |
- |
Søsat: |
04-1970 |
Prøvetur: |
- |
Leveret
til
ejer: |
02-06-1970 |
Indsat: |
2005 |
Ombygningsår: |
- |
Sidste
tur: |
- |
Ophugget: |
- |
Levetid: |
- år |
Hoveddata (fortsat):
Hovedmaskineri:
2 x
Deutz
12-Cyl.
diesel |
824
kW |
Max.
hastighed: |
knob |
Servicefart: |
14
knob |
Max.
passagerer: |
270 |
Ramper/Porte:
Bovportens
bredde: |
m |
Agterportens
bredde: |
m |
Andre
navne/ejere:
Andreas
Gayk: |
1970-1977 |
Stadtrat
Steingeber: |
1977-1981 |
Andreas
Gayk: |
1981-1982 |
Sunshine: |
1982-1985 |
Rümm Hart I: |
1985 - |
Historie: 1985: Solgt til Sund-Reederei Heiligen-hafen Hansen
& Co. - Dream Ship-ping Line - KG, Heiligenhafen, BRD. Omdøbt til
RÜMM HART I. Indsat på inkøbsrejser mellem Heiligenhafen og
Rødby. 1999: Ny hjemmehavn: Uecker-münde. 01-03-1999: Indsat på ruten Uecker-münde - Swinoujscie. 01-10-2004: Indsat på Flensborg fjord. 01-06-2005: Skulle sættes ind på ruten Gråsten -
Langballigau; men på grund af en konflikt med den danske søfartsstyrelse kom skibet aldrig i tra-fik på
overfarten. 2005: Indsat på kortere ture med udgangspunkt i
Gråsten. 17-12-2005: Oplagt i
Gråsten. 25-03-2006: Forsejlet til Toft
Skibsværft, Gråsten og sat til salg.
|