Færgerute
og operatør:
"Vognmandsruten"
Korsør -
Nyborg Vognmandsruten
Aps, Korsør
Hjemsted: Hamburg
Kaldesignal:
71.1373.9
Hoveddata:
Længde
over
alt: |
105,34
m |
Length
p p: |
m |
Bredde: |
15,22
m |
Dybgang: |
3,70
m |
Bruttotonnage: |
499
rt |
Nettotonnage: |
191
rt |
TDW: |
1.200
t |
Lastekapacitet:
Frihøjde
hoveddæk: |
m |
Frihøjde
hængedæk: |
-
m |
Sporantal: |
0 |
Sporlængde: |
0
m |
Lastkapacitet: |
30
trailere
á
18 m |
Bil
kapacitet: |
??
biler |
Passagerpladser
m.m.:
Restaurant: |
pl. |
Cafeteria: |
pl. |
Hall
lounge: |
pl. |
Dækspladser: |
pl. |
|
pl. |
Passagerpladser
ialt: |
12 pl. |
Forhistorie:
Leveret
som M/S LANDMARK den 18. september 1971 till M.S.
"Landmark"
Schiffahrtsges.
Heyer K.G., Hamburg.
09-1971:
Udchartret til Karageorgios,
Grækenland.
Indsat på
rute Græken-
land - Italien.
15 - 26-11-1971:
Udchartret til North
Sea Ferries B.V.,
Rozenburg. Indsat
på ruetn Rotterdam
- Hull.
12-1971 -
19-02-1972: Udchartret
til Prinzen Linie.
Indsat på
ruten Hamburg -
Harwich.
14 - 22-03-1972:
Udchartret til North
Sea Ferries B.V.,
Rozenburg. Indsat
på ruten Rotterdam
- Hull.
?? - 09-1972:
Udchartret til Karageorgi-
os, Grækenland.
Indsat på
rute Græ-
kenland - Italien.
09-1972:
Udchartret til Rederi
AB Nord- ö,
Malmö. Indsat
på ruten Esbjerg
- Great Yarmouth.
12-1974:
Omdøbt til
RORO
CIMBRIA. Management:
Tarbet Shipping
Co. LTD, Gibraltar.
(Chr. F. Ahrenkiel,
Hamburg).
1975:
Udchartret til Seaspeed
Ferries, Indsat
på ruten Dublin
- Barry.
02-1977:
Udchartret til P&O
Normandy Ferries.
Indsat på
ruten Southampton
- Le Havre.
23-01-1978:
Udchartret for tre
uger til Sealink
UK Ltd., London.
Indsat på
ruten Newhaven -
Dieppe.
1978:
Udchartret til DFDS.
Indsat på
ruter mellem Marseille
og Nordafrika.
08-11-1979 -
11-1981: Oplagt
i Bremerhaven.
1981:
Registreret for
RoRo Cimbria Schiff
GmbH, Panama.
10-11-1981:
Udchartret til North
Sea Ferries B.V.,
Rozenburg for en
tur på ruten
Zeebrügge -
Hull.
11-1981:
Udchartret til Med
Lines, Ge- nova,
Italien. Indsat
på rute Genova
- Tunis - Algeriet.
06 - 11-04-1983;
Udchartret til Norfolk
Line, Scheveningen.
Indsat på
ruten Scheveningen
- Yarmouth.
1983:
Registreret for
Tarbet Co. Ltd.,
Panama.
1983:
Oplagt i Le Havre.
28-02-1984:
Ankomst til Svendborg
for værftseftersyn.
|
|
Konstruktionsværft:
Ankerløkken
Verft A/S, Glommen,
N (#178)
Byggeår: |
1971 |
Køl
lagt: |
- |
Søsat: |
- |
Prøvetur: |
- |
Leveret
til
ejer: |
18-09-1971 |
Indsat: |
18-03-1984 |
Ombygningsår: |
- |
Sidste
tur: |
1989 |
Ophugget: |
- |
Levetid: |
- år |
Hoveddata (fortsat):
Hovedmaskineri:
2 x
NOHAB-POLAR
12-Cyl.
diesel |
3.990
HK |
Max.
hastighed: |
knob |
Servicefart: |
15½
knob |
Max.
passagerer: |
12 |
Ramper/Porte:
Bovportens
bredde: |
m |
Agterportens
bredde: |
m |
Andre
navne/ejere:
Landmark: |
1971-1974 |
RoRo
Cimbria: |
1974-1985 |
Trucker
Express: |
1985-1989 |
Eurosun: |
1989-1995 |
Engy: |
1995-2002 |
Hind: |
2002
- |
Historie:
17-03-1984:
Ankomst til Nyborg.
Udchartret til Vognmandsruten
A/S, Danmark.
18-03 - 28-07-1984:
Indsat på
ruten Korsør
- Nyborg.
08-1984:
Udchartret til ukendt
rederi, Indsat i
trafik på
Middelhavet.
02-1985:
Solgt til YNF 1914
ApS, Pana- ma. Omdøbt
til TRUCKER
EXPRESS.
03-1985:
Indsat for Vognmandsruten
A/S på ruten
Korsør -
Nyborg.
06 - 08-1985:
Ombygget med bov-
port i Faaborg.
08 - 03-11-1985:
Atter indsat på
ruten Korsør
- Nyborg.
03-11-1985:
Oplagt som reserveskib
i Nyborg.
03-1986:
Registreret for
YNF 1914 ApS, København.
19-03 - 01-04-1986:
Sejlede enkelte
turer på ruten
København
- Rønne.
02-04 - 05-1986:
Atter indsat på
ruten Korsør
- Nyborg.
05-1986:
Oplagt som reserveskib
i Korsør.
07-1986:
Registreret for
S.J.B Leasing, København.
1988:
Ny hjemmehavn: Nyborg.
1989:
registreret for
VR Shipping ApS,
Nyborg.
06-02-1989:
Solgt til Eurocar
Shipping Inc., Nassau,
Bahamas. Omdøbt
til EUROSUN.
1994:
Solgt til ECO Lines,
Alexandria, Ægypten.
1995:
Omdøbt til
ENGY.
1998:
Solgt til Alim Motors
S.A.E., Cairo, Ægypten.
01-2002:
Omdøbt til
HIND.
01-2002:
Solgt til Al Raki
Trading & Industry
Co., Jeddah, Saudiarabien.
2002:
Registreret i Nuku
Alofa, Tonga.
|