Færgerute(r)
og operatør:
Holbæk
- Orø
I/S Færgefarten
Holbæk-Orø,
Holbæk
Hjemsted: Orø
Kaldesignal:
OXDB - B184
Hoveddata:
Længde
over
alt: |
28,97
m |
Length
p p: |
26,20
m |
Bredde: |
7,49
m |
Dybgang: |
2,65
m |
Bruttotonnage: |
120
t |
Nettotonnage: |
48
t |
Dwt: |
- t |
Lastekapacitet:
Frihøjde
hoveddæk: |
m |
Frihøjde
hængedæk: |
-
m |
Sporantal: |
0 |
Sporlængde: |
0
m |
Lastkapacitet: |
?
m |
Bil
kapacitet: |
12
biler |
Passagerpladser
m.m.:
Passagersalon: |
pl. |
Dækspladser: |
pl. |
Passagerpladser ialt: |
148 pl. |
|
|
Konstruktionsværft:
Holbæk
Skibs-& Bådebyggeri,
DK(#?)
Byggeår: |
1958 |
Køl
lagt: |
- |
Søsat: |
- |
Prøvetur: |
- |
Leveret
til
ejer: |
- |
Indsat: |
1958 |
Ombygningsår: |
- |
Sidste
tur: |
15-06-2003 |
Ophugget: |
- |
Levetid: |
- år |
Hoveddata (fortsat):
Hovedmaskineri:
1 x
Alpha
404KKO
diesel |
184
kW |
Max.
hastighed: |
knob |
Servicefart: |
10
knob |
Max.
passagerer: |
148 |
Ramper/Porte:
Bovportens
bredde: |
m |
Agterportens
bredde: |
m |
Andre
navne/ejere:
Historie:
1958:
Leveret til I/S Færgefarten Orø-Holbæk som M/F OURØ og indsat på
ruten Holbæk
- Orø.
16-06-2003: Afløst
af ny færge.
Oplagt til salg
i Holbæk havn.
11-2003: Solgt til
Ture Andersen, København.
Planen var, at færgens
ydre skulle bevares,
og at vogndæk-
ket skulle overdækkes,
så det kunne
bruges til tegnestue.
Først skulle
færgen restaureres
og motoren pilles
ud. Ventedes derefter
oplagt ved kaj i
Københavns
Havn.
|