Færgerute(r)
og operatør:
Juelsminde
- Kalundborg
Mercandia Linierne
A/S, København
Hjemsted: København
Kaldesignal:
OXEL - 86.1167.3
Hoveddata:
Længde
over
alt: |
95,00
m |
Length
p p: |
m |
Bredde: |
15,27
m |
Dybgang: |
3,50
m |
Bruttotonnage: |
4.296
rt |
Nettotonnage: |
1.230
rt |
TDW: |
1.330
t |
Lastekapacitet:
Frihøjde
hoveddæk: |
m |
Frihøjde
hængedæk: |
-
m |
Sporantal: |
0 |
Sporlængde: |
0
m |
Lastkapacitet: |
687
m |
Bil
kapacitet: |
170
personbiler
eller
32 lastvognstog |
Passagerpladser
m.m.:
Cafeteria: |
pl. |
Lounge: |
pl. |
Dækspladser: |
pl. |
|
pl. |
Passagerpladser
ialt: |
400 pl. |
Forhistorie:
11-10-1988:
Søsat som
SUPERFLEX
LIMA.
21-02-1989:
Prøvetur
- derefter oplagt
ved byggeværftet.
11-04-1989:
Yderligere prøveture.
|
|
Konstruktionsværft:
North
East Shipbuilers,
Sunderland GB (#3012)
Byggeår: |
1989 |
Køl
lagt: |
- |
Søsat: |
11-10-1988 |
Prøvetur: |
1989 |
Leveret
til
ejer: |
06-1989 |
Indsat: |
01-11-1990 |
Ombygningsår: |
- |
Sidste
tur: |
11-1995 |
Ophugget: |
- |
Levetid: |
- år |
Hoveddata (fortsat):
Hovedmaskineri:
10 x
Cummins-Genset
diesel |
4.400
HK |
Max.
hastighed: |
14
knob |
Servicefart: |
13½
knob |
Max.
passagerer: |
400 |
Ramper/Porte:
Bovportens
bredde: |
m |
Agterportens
bredde: |
m |
Andre
navne/ejere:
Superflex
Lima: |
1989 |
Mercandia
II: |
1989-1995 |
Baia
de Todos
los
Santos: |
1995-2005 |
Baia
de Espiritu
Santo: |
2005
- |
Historie:
05-1989:
Solgt til A/S Mercandia,
København,
og omdøbt til M/F
MERCANDIA
II.
05-07-1989:
Afgik fra Sunderland
mod Fredericia,
07-07-1989:
Ankomst til Fredericia
- derefter oplagt.
28-05-1990:
Oplagt i Kalundborg.
09 - 10-1990:
Ombygget ved Fredericia
Skibsværft
A/S.
01-11-1990:
Indsat for "Kattegat-
broen" på
ruten Juelsminde
- Kalundborg.
06-07-1991:
Prøvesejlads
Århus - Kalundborg.
11-1995:
Solgt til Topflag
Holdings Corporation,
Panama for charter
til Cia de Navegacao
Bahiana Salva- dor
(COMAB), Brasilien.
Omdøbt til
BAIA
DE TODOS LOS SANTOS.
12-1995:
Ombygget ved Fredericia
Skipsværft
A/S.
22-12-1995:
Afgik fra Fredericia
mod Brasilien.
1996:
Indsat på
ruten Salvador (Bahia)
- Ilha De Itaparica.
07-2003:
Solgt til Topflag
Holding, Brasilien.
Oplagt.
12-01-2005:
Solgt til Transbordadores
del Caribe S.A.
de C.V. Cozumel,
Quintana Roo, Mexico.
01-2005:
Omdøbt til
BAIA
DEL ESPIRITU SANTO.
02-2005:
Indsat på
ruten Cozumel -
Playa del Carmen.
10-2005:
Blæste op
på stranden
ved Puerto Juarez
under orkanen Wilma. 200?:
Trukket flot.
05-2006:
Efter reparation
atter i trafik på
ruten Cozumel -
Calica.
|