Færgerute(r)
og operatør:
København - Malmö
Statens Järnvägar,
Stockholm Hjemsted:
Malmö
Kaldesignal:
Hoveddata:
Længde
over
alt: |
81,69
m |
Length
p p: |
79,15
m |
Bredde: |
16,00
m |
Dybgang: |
3,20
m |
Bruttotonnage: |
1.514
rt |
Nettotonnage: |
731
rt |
TDW: |
1.690
t |
Lastekapacitet:
Frihøjde
hoveddæk: |
m |
Frihøjde
hængedæk: |
-
m |
Sporantal: |
2 |
Sporlængde: |
147
m |
antal
jernbaneenheder: |
?
gsv. |
Bil
kapacitet: |
?
biler |
Passagerpladser
m.m.:
1.
&
2. klasse
spisesalon: |
pl. |
Saloner
under
dæk
ialt: |
850
pl. |
Dækspladser: |
pl. |
Passagerpladser ialt: |
1.600 pl. |
|
|
Konstruktionsværft:
Kockums
Mekaniska Verkstad,
Malmö, S (#??)
Byggeår: |
1900 |
Køl
lagt: |
- |
Søsat: |
1900 |
Prøvetur: |
- |
Leveret
til
ejer: |
15-08-1900 |
Indsat: |
08-1900 |
Ombygningsår: |
- |
Sidste
tur: |
1946 |
Ophugget: |
1947 |
Levetid: |
47 år |
Hoveddata (fortsat):
Hovedmaskineri:
2 x
3-Cyl.
(H-M-L)
damp.
|
1.850
HK |
Max.
hastighed: |
13,6
knob |
Servicefart: |
knob |
Max.
passagerer: |
1.600 |
Ramper/Porte:
Bovportens
bredde: |
m |
Agterportens
bredde: |
ingen |
Historie: Leveret som D/F MALMÖ den 15. august 1900 til
Statens Järnvägar, Stockholm 09-1900:
Indsat på
ruten mellem Malmö
og Københavns
Frihavn. 04-1937:
På grund ved
Middelgrunden.
10-04-1937: Trukket
flot af S/S KONUNG
GUSTAV V som måtte
kæmpe i 4
timer for at få
hende fri. 1946:
Færgen
taget ud af drift.
Oplagt i Malmö.
1947: Solgt
til ophugning.
|