Færgerute
og operatør:
København - Rønne
Dampskibsselskabet
paa Bornholm af
1866, Rønne
Hjemsted: Rønne
Kaldesignal:
OYIK
Hoveddata:
Længde
over
alt: |
85,94
m |
Length
p p: |
m |
Bredde: |
13,25
m |
Dybgang: |
4,30
m |
Bruttotonnage: |
2.314
rt |
Nettotonnage: |
1.386
rt |
TDW: |
565
t |
Lastekapacitet:
Frihøjde
hoveddæk: |
m |
Sporantal: |
0 |
Sporlængde: |
0
m |
Fragtkapacitet: |
t |
Bil
kapacitet: |
20-25
biler |
Passagerpladser
m.m.:
1.
kl.
Spisesalon: |
88
pl. |
1.
kl.
Rygesalon: |
54
pl. |
3.
kl.
Spisesalon: |
56
pl. |
3.
kl Saloner
iøvrigt: |
ca.
200
pl. |
Dækspladser: |
ca. 1.000 pl. |
Antal
kahytter: |
?? stk. |
køjepladser
ialt: |
259 pl. |
Passagerpladser ialt: |
1.500 pl. |
|
|
Konstruktionsværft:
Burmeister
& Wain, Kbh,
DK (#685)
Byggeår: |
1952 |
Køl
lagt: |
11-1950 |
Søsat: |
20-11-1951 |
Prøvetur: |
20-03-1952 |
Leveret
til
ejer: |
27-03-1952 |
Indsat: |
27-03-1952 |
Ombygningsår: |
1958 |
Sidste
tur: |
03-10-1978 |
Ophugget: |
1996 |
Levetid: |
44 år |
Hoveddata (fortsat):
Hovedmaskineri:
1 x
B&W
750-VTF-110
diesel
|
3.400
HK |
Max.
hastighed: |
knob |
Servicefart: |
15,25
knob |
Max.
passagerer: |
1.500 |
Ramper/Porte:
Sideportens
bredde: |
m |
Agterportens
bredde: |
m |
Andre
navne/ejere:
Kongedybet: |
1952-1979 |
Bao Feng: |
1979-1983 |
Ding Hu: |
1983-1996 |
Historie:
Leveret som M/S KONGEDYBET den 27. marts 1952 til
Dampskibsselskabet paa Bornholm af 1866, Rønne 27-03-1952: Indsat på ruten
Køben-havn
- Rønne.
01 - 03-1958: Skibet
forlænget
med 4 meter på
B&W's skibsværft.
Nye data: Længde:
93,87 m, BRT: 2.828,
NRT: 1.653, TDW:
640, køjer:
321, biler: 36,
cafeteria: 120 pl.
Passagertallet øget
med 100 til ialt
1.500. 03-10-1978:
Ankomst
til København
fra Rønne
for sidste gang.
Oplagt i
Københavns
Frihavn 10-07-1979:
Solgt
til Folkerepublikken
Kina for 3 mio.
dkr. Registeret
for Gunagdong Province,
Hong Kong &
Macau Navigation
Co., Guangzhou.
Omdøbt til
BAO FENG,
senere omdøbt
til DING HU. Indsat på ruten
Hongkong - Fuzhou
- Yiaman. 1996:
Ophugget i
Hong Kong.
|