Færgerute(r)
og operatør:
Grenå
- Anholt Norddjurs Kommune, Grenå
Hjemsted: Anholt
Kaldesignal:
OUZS - 92.6336.8
Hoveddata:
Længde
over
alt: |
48,00
m |
Length
p p: |
43,97
m |
Bredde: |
11,40
m |
Dybgang: |
2,60
m |
Bruttotonnage: |
1.175
t |
Nettotonnage: |
352
t |
Dwt: |
172
t |
Lastekapacitet:
Frihøjde
hoveddæk: |
m |
Frihøjde
hængedæk: |
-
m |
Sporantal: |
0 |
Sporlængde: |
0
m |
godsmængde
ialt: |
50
t |
Bil
kapacitet: |
1
lastvogn
+ 5
biler eller 9 biler |
|
|
Konstruktionsværft:
Riga
Skibsværft,
Letland (#1040/2002)
(skrog) Moen Slip,
Kolvereid, N (udr.)(#54/2003)
Byggeår: |
03-2003 |
Køl
lagt: |
- |
Søsat: |
- |
Prøvetur: |
- |
Leveret
til
ejer: |
03-2003 |
Indsat: |
08-03-2003 |
Ombygningsår: |
- |
Sidste
tur: |
- |
Ophugget: |
- |
Levetid: |
- år |
Hoveddata (fortsat):
Hovedmaskineri:
2 x
Grenå
6FS24TK
6-Cyl. diesel |
1.290
kW |
Max.
hastighed: |
knob |
Servicefart: |
12½
knob |
Max.
passagerer: |
244(s)
95(v) |
Ramper/Porte:
Bovportens
bredde: |
m |
Agterportens
bredde: |
m |
Andre navne/ejere:
Historie: Leveret som ANHOLT i marts 2003 til I/S Grenå-Anholt Færgefart
22-02-2003:
Ankomst til Grenå
for første
gang. 25-02-2003:
Navngivet. 08-03-2003:
Premiere sejlads
på ruten Grenå
- Anholt. Under
havneanløb
på Anholt,
tørnede færgen
hårdt mod
bolværket.
Der opstod skader
på skroget.
Returneret til Grenå
Skibsværft
for reparation.
24-03-2003: Atter
indsat på
ruten Grenå
- Anholt efter endt
reparation.
|