Setra Type S140 ES - For at muliggøre den mest effektive produktion, valgte Fa. Kässbohrer fra 1970at lade sine SETRA
rutebusser dele så mange komponenter med turistbusprogrammet som muligt. Dette medførte også en stor grad af optisk lighed.
Ikke desto mindre ejede de en række tekniske
detaljer, som svarede fuldt til VÖV-I specifikationerne.
For rutebiltrafikken designede Kässbohrer derfor i 1974 Setra S 140 ES. Bussen og motorens
konstruktion kom direkte fra S 140 E, og udseende lænede sig op ad S 130 S modellen.
I de første eksemplarer af typen monteredes en 11,94 liter Henschel motor.
Fra 1975 begyndte man imidlertid at anvende motorer fra Daimler-Benz og MAN (begge på 210 hk), da motorproduktionen var ophørt hos Henschel. Fra 1981 fik
S 140 ES tilføjelsen "Regional".
Modellen SETRA S 140 ES blev
bygget indtil 1984, stort set uændret, og erstattet af -SETRA S 215 UL.
|
Tekniske
Data: Setra Type S 140 ES
-
produktion: - stk.
Årgang: |
1974 - 1984 |
Chassisnr.: |
- |
Motor: |
Henschel 6 R 13151, MAN D 25562, MAN D 25663, MB OM 4072 (6-Cyl. hækmotor)
|
Ydelse: |
240 HK1, 210 HK2, 240 HK3* HK @ ?? O/min, ?? Nm @ ?? O/min. |
Gear: |
Manuelt gear.
|
Topfart: |
?? km/t. |
Passagertal: |
Max. ?? siddende og ?? stående passagerer = ???.
|
Længde: |
11.780, 11.930 mm |
Bredde: |
2.500
mm |
Højde: |
???? mm |
Akselafstand: |
????
mm |
Frontoverhæng: |
???? mm |
Bagoverhæng: |
???? mm |
Gulvhøjde: |
??? mm |
Bagagekapacitet: |
??? m³ |
Totalvægt: |
???? kg (tom: ???? kg) |
Brændstoftank: |
??? liter |
Vendediameter: |
?? meter |
Bremser: |
-
2-kreds trykluft -
|
Dæk: |
-
|
* = afhængig af specifikationer. 1 = indtil 1975 2 = 1975-77 3 = 1977-84 - standard.
|
|