Bustype: Standardbus

Scania Bussar AB, Katrineholm & Södertälje (Sverige)

Type:

2-B20

Årgang 1948 - 1950

Type:

2-B21

Årgang 1948 - 1950

Type:

2-B22

Årgang 1948 - 1950

Aabenraa Karrosserifabrik
  Foto: Kai W. Mosgaard ©

 

Scania 2-B20/21/22 var et traditionelt frontmotorchassis af "bulldog"-typen med motoren placeret stående ovenpå forakslen.

Scania Badge

 

 

Tekniske Data:    Scania 2-B20/B21/B22 - produktion: - stk.

Årgang:

 1948 - 1950

Chassisnr.:

 90.676-90.715, 90.756-90.784, 90.841-90.875, 90.901-91.349

Motor:

 Scania D604 (6-Cyl. forkammerdiesel frontmotor)

Ydelse:

 135 HK* @ ??  O/min, ?? Nm @ ?? O/min.

Katalysator:

 -

Emissionsklasse:

 -

Partikelfilter:

 -

Gear:

 Manuel usynkroniseret Scania GB71 4+1 gearkasse.

Topfart:

 ?? km/t.

Passagertal:

 ?? siddepladser + ?? stående passagerer

Længde:

 ?? mm

Bredde:

 ?? mm

Gulvhøjde:

 ?? mm

Højde:

 ?? mm (afhængig af karrosserimodel)

Akselafstand:

 4.700 mm (2-B20), 5.250 mm (2-B21), 5.900 mm (2-B22)

Frontoverhæng:

 ?? mm

Bagoverhæng:

 ?? mm

Indvendig højde:

 ?? mm

Indgangsvinkel:

 -

Udgangsvinkel:

 -

Brændstoftank:

 ?? liter

Baggagerum:

 ?? m³

Venderadius:

 ?? m

Totalvægt:

 10.000 kg (2-B20), 11.000 kg (2-B21), 12.000 kg (2-B22)

Affjedring:

 -

Bremser:

 - 175 mm Clayton vakuumservo - 3.345 cm² -

Optioner*:

 -

   * = afhængig af specifikationer.
   -

Scania Badge