Bustype: Hækmotorbus

M.A.N. Nutzfahrzeuge AG, München (D)

Type:

SL 202

Årgang 1985 - 1996

Foto: MAN-SL 202 - Polen PPKS PIASECZNO 20025
2003
- M. Stiasny ©

 

M.A.N. SL 202 - efterfølgeren til - MAN SL 200 - var baseret på anbefalingerne til VÖV type II, og erfaringerne fra prototypen MAN S 80. MAN SL 202 blev tilbudt med motorer på 200/204 hk og vil kunne leveres med fuldautomatisk transmission fra Renk, Voith og ZF. Sidstnævnte leverede tillige en 4-trins manuel gearkasse.

Den første produktionsserie fra 1985 adskilte sig stadig på nogle detaljer fra de senere større serier. For eksempel var instrumentbrættet og rattet taget direkte fra den sidste serie af  SL 200, kofangeren var ikke aerodynamisk beklædt.  

Den SL 202 er bygget I årene frem til 1996 og er i let ændret form fortsat i produktion som MANAS SL 222/232 eller 223/263/283 (fra 1999) hos MAN's tyrkiske datterselskab MANAS.

 

 

Tekniske Data:  M.A.N. SL 202 - produktion: - stk.

Årgang:

 1985 - 1996, 1997- *

Chassisnr.:

 -

Motor:

 MAN D 2566 UH, D 8026 U# (6-Cyl. hækmotor)

Ydelse:

 211 HK, 204 HK#, 240 HK~  (?.?00 O/min.) 740/?? Nm

Gear:

 Fuldautomatisk Voith D 851.2 (3-trins), ZF 4 HP 500 (4-trins),
 Voith 4-trins~ eller ZF 5-trins gear~.
 Alternativt manuelt
ZF S 4-90+, S 5-80+ gear.

Topfart:

 ?? km/t.

Passagertal:

 Max. 45 siddende og 45 stående passagerer = 90.

Længde:

 11.585 mm

Bredde:

 2.500 mm

Højde:

 2.959 mm

Akselafstand:

 5.875 mm

Frontoverhæng:

 2.600 mm

Bagoverhæng:

 3.110 mm

Gulvhøjde:

 745 mm

Totalvægt:

 17.600 kg

Brændstoftank:

 ?? liter

Venderadius:

 22 meter

Bremser:

 - 2-kreds trykluft -

Dæk:

 245/70 R19,5

  * = MANAS SL 222/223 mm. produceres I Tyrkiet
 # = 204-HK-Motor fra 1993
 ~ = efter ønske - mod merpris, + = efter ønske - med prisafslag
 - standard, - option.

MAN SL 202, 1985. Foto: MAN.