Bustype: Hækmotorbus

M.A.N. Nutzfahrzeuge AG, München (D)

Type:

MAN/Büssing SL195

Årgang 1972 - 1974

Foto: MAN/Büssing SL195, Nürnberg, 02-05-2008 - H. Schmid ©

 

MAN / Büssing SL195 - efterfølgeren til - BS 110V-SL - blev bygget fra 1972. Efter at MAN havde overtaget Büssing, blev busprogrammet integreret i produktionen hos MAN. Strengt taget er SL 195 derfor ikke en uafhængigt produceret Büssing model. Allerede forgængeren - BS 110 V-SL - havde fælles karosseri med MAN 750 HO SL. I denne henseende adskiller SL 195 sig heller ikke. Motormæssigt er der dog forskel idet man i stedet for den 192-hk. kraftige Büssing U-10 F-51 motor valgte at montere en Büssing U-11 GB på 195-hk.  

Allerede i 1974 ophørte produktionen af SL 195 dog. I Büssingwerk Salzgitter Watenstedt producerede MAN  fra 1973 den nye - MAN SL 200. På fronten af denne bus var placeret et rektangulært "grill" med MAN bogstaver og en stiliseret "Büssing-løve."

 

 

Tekniske Data:  M.A.N./Büssing SL195 - produktion: - stk.

Årgang:

 1972 - 1974

Chassisnr.:

 -

Motor:

 Büssing U 11 D (6-Cyl. ???? liter diesel hækmotor)

Ydelse:

 176/195 HK (??00 O/min.) ??? Nm

Gear:

 Manuelt 4-trins ZF "Knüppelschaltung" gear.

Topfart:

 ?? km/t.

Passagertal:

 Max. ?? siddende og ?? stående passagerer = ???.

Længde:

 11.000 mm

Bredde:

 2.500 mm

Højde:

 ???? mm

Akselafstand:

 ???? mm

Frontoverhæng:

 ???? mm

Bagoverhæng:

 ???? mm

Gulvhøjde:

 ??? mm

Bagagekapacitet:

 ??? m³

Totalvægt:

 ???? kg (tom: ???? kg)

Brændstoftank:

 ??? liter

Vendediameter:

 ?? meter

Bremser:

 - 2-kreds trykluft -

Dæk:

 -

 * = ?.
 - standard.

Büssing-SL 195 der Firma DauBus, Barsinghausen. Foto: Thomas Büchner.