M.A.N. ND 202 - Bussen er baseret på det lavtbyggede chassis MAN A 10/NL 222. Fra 1995 leverede ABB (efterfølgeren til Waggon Union) i Berlin, MAN ND 202. Der blev først i 1995 bygget en prototype. Den blev afprøvet i den daglige
drift på BVG's linier i Berlin. Samme år, blev en serie på 86 busser bygget.
I modsætning til udgangspunktet - MAN NL 222 - blev karosseriet (ramme og beklædning) fuldstændig lavet af aluminium. Ud over den enorme vægtbespa-relser i brugen af aluminium, kan det genanvendes når bussen engang skrottes. Komponenterne er alle skruet elle nittet sammen. Bussen er dybest set en 3-dørs version, og er udført i den ikke-uproblematiske højde af 4.120 mm.
Til den
trafik Lübeck Verkehrs AG (LVG) normalt har udført med denne type busser var modellen derfor udelukket, da det
ville have været umuligt at passere under porten i Lübeck.
Også på BVG's linier i Berlin var der problemer med at bruge denne type bus
frit. Det betød, at brugen af disse busser blev begrænset til nogle få
linier.
Men alt dette imidlertid skete med henblik på at forbedre ståhøjden
til 2008 mm på overetagen og 1685 mm i nederste etage.
De busser,
der leveredes til BVG Berlin i 1995 i Berlin forblev de eneste af typen. En anden levereingsserie blev det aldrig til
på grund af manglende efterspørgsel.