M.A.N. Lion's City - På IAA 2004 i Hannover, fejrede
"Lion's City" NL 223/263/313 sin premiere, og erstattede dermed den tidligere model - A21.
Slående i forhold til sin forgænger er de store sideruder, der nu - som
på MB Citaro - er trukket helt op til taglinjen. Klart design har også ændret
Bagpartiet. Her var åbenbart den i Tyrkiet producerede, "Lions Coach" forbillede. Baglygterne på "Lion's City" er for første gang i Glasklartechnik med
LED-teknologi. Man valgte at afstå fra installation af VDVII-instrumentbrættet; men har i stedet valgt at lade bussen få et "Lions Coach" inspireret instrumentbræt. VDV-instrumentbrættet, vil dog
fortsat kunne installeres efter ønske frakunden.
Som det var tilfældet med A21, er også "Lion's City" som
tre-dørs version med super-single dæk og motor (Cradle) en option. Også en
CNG-LPG-version (272 hk) er mulig.
Imidlertid er køretøjsbredden bibeholdt på
2,50 m - og altså endnu ikke bragt til det tilladte niveau på 2,55 m. Det
tyder på, at undervognen på en "Lion's City" endnu ikke blevet fundamentalt ændret.
"Lion's City" blev på grund af dens design valgt til "Bus af de
Year 2005". Der vil også snart blive tilbudt en 15-m-version af denne bus "Lion's City LL" og ledbus udgave, "Lion's City G" på 18,7 meters længde.