M.A.N. 890 SG / SG 192 / SG 220 - I 1970 blev den fra
Metro-ledbussen udviklede VOV-I-ledbus-version sat i masseproduktion. MAN SG 890
blev konstrueret af MAN i 1969 som ledbusudgave af HO-750 SL med en 10,4-liters
motor på 192-hk midtmotor med drev på mellem-akslen på forvognen og medstyrende 3-die aksel. Traileren blev udviklet af
firmaet MARKUS GÖPPEL, i Augsburg. Traktionen skete via en fuldautomatiske
eller 4 - eller 6-trins gaerkasse fra ZF - som sagt - på den midterste akse.
Efter
overtagelsen af mærket Büssing, ændrede MAN typebetegnelser i 1972. Model-betegnelsen ændredes derfor fra
MAN 890 SG til MAN SG 192.
Om vinteren, viste disse køretøjer sine gode egenskaber. Den drevne midteraksel gav godt vejgreb, og der var stort set aldrig problemer med sasksning. Den styrende aksel på traileren sikrede tillige stor sporstabilitet. Imidlertid gav midtmotoren ret meget støj inde i bussen. Oprindelig blev modellen
leveret med en længde på 16,49 meter. Fra 1973, leveredes dog tillige en 18m-version.
Denne variant blev betegnet SG 192 Ü. MAN 890 SG / SG 192 kunne også fås med en Stülb-front.
MAN GS 192 fik i løbet af produktionstiden forøget sin motorkraft. På trods af den uforandrede typebetegnelse var SG 192 allerede i 1975 steget til 220 hk. 18m-version havde allerede fra
1973 en motor på 230 hk.
I begyndelsen af 1976 lanceredes MAN GS 220, som var 16,45 m lang
og havde en motor på 220 hk. GS 220 adskilte sig fra SG 192 på de mest tydelige måde ved, at midterdøren var placeret et vindue længere tilbage, så der mellem den midterste dør og de
forreste var tre noget smallere vinduer (to vinduer på SG 192).
I 1980 blev motorens ydeevne øget fra 220 til 240 hk
Typebetegnelsen MAN SG 220 blev dog uforandret. I 1984 blev produktionen af ledbusser med en mid-motor
til fordel for ledbusser med bageste motorer SG 240H/280H blev afbrudt.