Bustype: Hækmotor-ledbus

Magirus-Deutz AG, Ulm (Tyskland)

Type:

M260 SH170 - prototype

Årgang 1977

Type:

M200 SH170

Årgang 1980 - 1982

Foto: Magirus-Deutz SH170 ledbus - O. Nordsieck ©

 

Magirus Deutz M200/260 SH170 - Som ledbusvariant af M 200 SH 110 præsenterede Magirus-Deutz I 1977 modellen M 260 SH 170 udrustet med en hækplaceret 256 HK V8-motor. Drivlinien bestod desuden af et fuldautomatisk 3-trins Voith-gear med integreret retarder. Det interessante ved busmodellen var dog, at fremdriften af bussen ikke skete via bageste aksel; men derimod via den midterste. Bagste aksel var således medstyrende som på en ledbus med midtplaceret motor. Busmodellen produceredes i samarbejde med Fa. Schenk (ledkonstruktionen) og Fa. Voll, Würzburg, der kompletterde karrosseriopbygningen.

 

 

Tekniske Data:  Magirus Deutz M200/260 SH170 - produktion: - stk.

Årgang:

 1977*, 1980-82

Chassisnr.:

 -

Motor:

 Magirus V8 F8L 413F* (8-Cyl. ???? liter hækmotor)

Ydelse:

 256 HK/?? kW  (??00 O/min.) ??? Nm

Gear:

 Voith 3-trins fuldautomatisk gear.

Topfart:

 ?? km/t.

Passagertal:

 Max. ?? siddende og ?? stående passagerer = ???.

Længde:

 16.795 mm

Bredde:

 2.500 mm

Højde:

 ???? mm

Akselafstand:

 ???? mm

Frontoverhæng:

 ???? mm

Bagoverhæng:

 ???? mm

Gulvhøjde:

 ??? mm

Bagagekapacitet:

 ??? m³

Totalvægt:

 ???? kg (tom: ???? kg)

Brændstoftank:

 ??? liter

Vendediameter:

 ?? meter

Bremser:

 - 2-kreds trykluft -

Dæk:

 -

 * = prototype.
 - standard.